طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوقی اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوق کیفری اسلام.
2 هدف کلی توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین قواعد فقه کیفری و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوق کیفری اسلام
3 شایستگی های پایه ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی فقهی و حقوقی کیفری
4 اهداف یادگیری تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی فقه و حقوق کیفری
6 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس
7 منبع گزیده ای از منابع ذیل: مصطفوی، سید محمد کاظم، مأئة قاعدة فقهیة محقق داماد، سید مصطفی، قواعد فقه، بخش جزایی بجنوردی، سید محمد، قواعد فقیه بجنوردی، سید حسن، القواعد الفقیه محمدی، ابو الحسن، قواعد فقه
8 مواد و امکانات آموزشی نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر: 10 % آزمون نهایی: کتبی 90%
10 فایل Pdf File