1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوقی اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوق کیفری اسلام. |
2 |
هدف کلی |
توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین قواعد فقه کیفری و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوق کیفری اسلام |
3 |
شایستگی های پایه |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی فقهی و حقوقی کیفری |
4 |
اهداف یادگیری |
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی فقه و حقوق کیفری |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق، ارائه کنفرانس |
7 |
منبع |
گزیده ای از منابع ذیل:
مصطفوی، سید محمد کاظم، مأئة قاعدة فقهیة
محقق داماد، سید مصطفی، قواعد فقه، بخش جزایی
بجنوردی، سید محمد، قواعد فقیه
بجنوردی، سید حسن، القواعد الفقیه
محمدی، ابو الحسن، قواعد فقه |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
نرم افزارهای کمک آموزشی، پاور پوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، ویدئو پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 10 %
آزمون نهایی: کتبی 90% |
10 |
فایل |
Pdf File |