طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوق اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوق اسلام.
2 هدف کلی آشنایی با مهم ترین قواعد فقه مدنی و تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوق اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوقی اسلام.
3 شایستگی های پایه توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهم ترین قواعد فقه مدنی و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوقی اسلام.
4 اهداف یادگیری آشنایی با مهم ترین قواعد فقه مدنی و تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوق اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوقی اسلام.
5 روش تدریس ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث.
6 وظایف دانشجو ارائه گزارش کلاسی در هر جلسه- انجام فعالیتهای کلاسی و تحقیقات مرتبط- شرکت فعال در مباحث درسی
7 منبع جزوه استاد و گزیده از منابع ذیل: - محقق داماد، سید مصطفی، قواعد فقه: بخش مدنی، تهران: مرکز نشر علوم اسلامی، 1384ش. - محمدی، ابوالحسن، قواعد فقه، تهران: میزان، 1385ش. - مصطفوی، سید محمدکاظم، مائة قاعدة فقهیة، قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفتر انتشارات اسل، 1375ق.
8 مواد و امکانات آموزشی فضای کلاس- نرم افزار پاور پوینت- تخته وایت بورد/ هوشمند- ویدئو پروژکتور
9 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر: 10% آزمون میانترم: 30% آزمون پایانترم: کتبی: 60%
10 فایل Pdf File