| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوق اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوق اسلام. | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی با مهم ترین قواعد فقه مدنی و تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوق اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوقی اسلام. | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهم ترین قواعد فقه مدنی و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوقی اسلام. | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | آشنایی با مهم ترین قواعد فقه مدنی و تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوق اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوقی اسلام. | 
																			
											| 5 | روش تدریس | ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث. | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | ارائه گزارش کلاسی در هر جلسه- انجام فعالیتهای کلاسی و تحقیقات مرتبط- شرکت فعال در مباحث درسی | 
																			
											| 7 | منبع | جزوه استاد و  گزیده از منابع ذیل:
 - محقق داماد، سید مصطفی، قواعد فقه: بخش مدنی، تهران: مرکز نشر علوم اسلامی، 1384ش.
- محمدی، ابوالحسن، قواعد فقه، تهران: میزان، 1385ش.
- مصطفوی، سید محمدکاظم، مائة قاعدة فقهیة، قم: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دفتر انتشارات اسل، 1375ق. | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | فضای کلاس- نرم افزار پاور پوینت- تخته وایت بورد/ هوشمند- ویدئو پروژکتور | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی مستمر: 10%
آزمون میانترم: 30%
آزمون پایانترم: کتبی: 60% | 
																			
											| 10 | فایل | Pdf File |