1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ضرورت آشنایی استدلالی دانشجویان با اصول فقه و دیدگاههای استدلالی اصولیان |
2 |
هدف کلی |
شناخت استدلالی نظرات و مبانی اصولی به منظور استفاده و استنباط احکام و مسائل حقوقی |
3 |
شایستگی های پایه |
لازم است دانشجویان مباحث مقدماتی اصول فقه ١و اصول فقه ٢ را در مقطع کارشناسی به خوبی مطالعه کرده باشند. |
4 |
اهداف یادگیری |
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق و ارائه کنفرانس |
7 |
منبع |
1 منبع اصلی)علامه مظفر،محمد رضا،اصول فقه ج1 و ج2، قم، انتشارات:دارالعلم،1390ش
منابع فرعی 2)خوئی،سید ابوالقاسم، مصبح الاصول،قم،انتشارات:مکتبة الداوری،1417ق
3)شیخ انصاری،رسائل الفقهیة،قم،انتشارات:مجکع الفکر الاسلامی، 1414ق
4)آخوند خراسانی، کفایة الاصول، قم، انتشارات: مؤسسه آل البیت علیهم السلام لإحیاء التراث،1409ق
5)حسینی روحانی، سید محمد،منتقی الاصول، قم، انتشارات: دفتر آیت الله سید محمد حسینی روحانی، 1413ق
6)سبحانی تبریزی، شیخ جعفر، المؤجز فی اصول الفقه،قم، انتشارات:مؤسسه الامام الصادق علیه السلام، 1420ق
7)سبحانی تبریزی، شیخ جعفر،الوسیط فی اصول الفقه، قم، انتشارات:مؤسسه الامام الصادق علیه السلام،1388ش |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
فضای کلاس، نرم افزار پاورپوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، فضای وبینار و واتساپ |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 3 نمره
ارزشیابی میان ترم: 3 نمره
آزمون نهایی: کتبی: 5 نمره تکالیف: 9 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |