1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ضرورت آشنایی دانشجویان با متون فقهی استدلالی و دیدگاههای استدلالی فقیهان |
2 |
هدف کلی |
شناخت استدلالی مباحث بیع و خیارات و عقود معین |
3 |
شایستگی های پایه |
توانمند سازی دانشجویان در فهم استدلالی احکام مربوط به عقود معین و تحلیل فقهی مسائل مربوط به آن |
4 |
اهداف یادگیری |
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاسها (مجازی یا حضوری) با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق و ارائه کنفرانس |
7 |
منبع |
گزیده ای از مباحث:
شرح اللمعه الدمشقیه، شهید ثانی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
فضای کلاس، نرم افزار پاورپوینت، تخته وایت بورد/ هوشمند، فضای وبینار و واتساپ |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 3 نمره
ارزشیابی میان ترم: 3 نمره
ارزشیابی پایانی: 5 نمره
تکالیف: 9 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |