1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تبیین نقش و جایگاه مهم قواعد فقه در نظام حقوق اسلام و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد بنیادین حقوق اسلام. |
2 |
هدف کلی |
توانمند سازی دانشجویان در آشنایی با مهمترین قواعد فقه مدنی و ایجاد انسجام ذهنی در دانشجویان از طریق آشنایی با قواعد فقه مدنی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی اجمالی با قواعد فقهی و کاربرد آن در حقوق |
4 |
اهداف یادگیری |
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی، ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ، ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی جلسات، ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان، تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس، تمرکز بر روی مباحث استدلالی |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق و ارائه کنفرانس |
7 |
منبع |
کتاب قواعد فقه بخش مدنی و جزایی: مولف: سید مصطفی محقق داماد
کتاب قواعد فقه 1: مولف: آیت الله سید کاظم مصطفوی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
فضای کلاس در صورت آموزش حضوری، ویدئو پروژکتور، فضای وبینار و سیسنم آموزش مجازی دانشگاه، واتساپ و سامانه ویو دانشگاه فردوسی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
2 نمره گزارش کلاسی و تحقیق
10 نمره تکالیف کلاسی و آزمونک ها
3 نمره میان ترم
5 نمره پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |