1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
ضرورت آشنایی دانشجویان با متون فقهی استدلالی و دیدگاههای استدلالی فقیهان |
2 |
هدف کلی |
شناخت استدلالی مباحث بیع و خیارات و عقود معین |
3 |
شایستگی های پایه |
توانمند سازی دانشجویان در فهم استدلالی احکام مربوط به عقود معین و تحلیل فقهی مسائل مربوط به آن |
4 |
اهداف یادگیری |
تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد، هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی از روش بحث گروهی، هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به پژوهش گری و حل مسائل |
5 |
روش تدریس |
ایجاد فضای مناسب برای دانشجویان جهت مشارکت مفید در مباحث درسی؛ ارزشیابی از آموخته های دانشجویان با استفاده از روش پرسش و پاسخ؛ ارائه تحقیقات کوتاه مرتبط با موضوعات درسی در برخی از جلسات؛ ارائه گزارش درس در ابتدای هر جلسه توسط دانشجویان؛ تشویق دانشجویان به ارائه کنفرانس؛ تمرکز بر روی مباحث استدلالی و تقویت قدرت استنباط و تحلیل دانشجو توسط استاد؛ هدایت دانشجویان به مشورت و هم اندیشی با استفاده از روش بحث گروهی؛ هدایت دانشجویان به تفکر دقیق و علاقه مندی به کاوشگری؛ استفاده از روش حل مسئله برای توصیف و تبیین مسائل تحلیلی جهت توانمندسازی دانشجویان برای استنباط و ارائه نظر و تحلیل درست مباحث |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس درس با پاسخ به پرسش های مطرح شده و ارائه تکالیف، تحقیق و ارائه کنفرانس |
7 |
منبع |
گزیده ای از مباحث: شرح اللمعه الدمشقیه، شهید ثانی |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
فضای کلاس در صورت آموزش حضوری، ویدئو پروژکتور، فضای وبینار و سیسنم آموزش مجازی دانشگاه، واتساپ وسامانه ویو دانشگاه فردوسی |
9 |
نحوه ارزشیابی |
3 نمره میانترم
2 نمره فعالیت کلاسی
5نمره پروژه
10 نمره پایان ترم |
10 |
فایل |
Pdf File |