Profile Image
دکتر حسین کارشکی
دانشیار
دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی
روانشناسی مشاوره و تربیتی
طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره اصلی
2 هدف کلی - آشنایی با مفاهیم و نظریه¬های مختلف انگیزش، عوامل مؤثر بر رفتارهای انگیزشی، مطالعة اثر انگیزش در یادگیری و آموزش و شیوه¬های اندازه¬گیری آن - آشنایی با مفاهیم اساسی حوزة انگیزش - آشنایی با هیجان های تحصیلی و کاربرد آن - آشنایی با انواع رویکردها و نظریه¬های تبیین¬کنندة انگیزش وهیجان و تلویحات آنها برای تعلیم و تربیت - توانایی درک، ارزیابی و نقد نظریه¬های مختلف تبیین¬کنندة رفتارهای انگیزشی و مقایسة آنها با یکدیگر - شناخت و توانایی کاربرد ابزارها و روشهای سنجش انگیزش
3 اهداف یادگیری - آشنایی با مفاهیم و نظریه¬های مختلف انگیزش، عوامل مؤثر بر رفتارهای انگیزشی، مطالعة اثر انگیزش در یادگیری و آموزش و شیوه¬های اندازه¬گیری آن - آشنایی با مفاهیم اساسی حوزة انگیزش - آشنایی با هیجان های تحصیلی و کاربرد آن - آشنایی با انواع رویکردها و نظریه¬های تبیین¬کنندة انگیزش وهیجان و تلویحات آنها برای تعلیم و تربیت - توانایی درک، ارزیابی و نقد نظریه¬های مختلف تبیین¬کنندة رفتارهای انگیزشی و مقایسة آنها با یکدیگر - شناخت و توانایی کاربرد ابزارها و روشهای سنجش انگیزش
4 منبع اسپالدینگ، سی. ال. (1991). انگیزش در کلاس درس. ترجمه محمدرضا نائینیان و اسماعیل بیابانگرد (1379). انتشارات مدرسه. استیپک، دی. جی (1998). انگیزش برای یادگیری. ترجمه رمضان حسن زاده (1380). تهران: انتشارات دنیای پژوهش. پینتریچ، پی. آر. و شانک، دی. اج (2002). انگیزش در آموزش و پرورش. ترجمه مهرناز شهر آرای (1385). تهران: نشر علم. ریو، ام (2001). انگیزش و هیجان. ترجمه یحیی سیدمحمدی (1381). تهران: انتشارات ارسباران. کارشکی، حسین و محسنی، نیکچهره (1390). انگیزش در یادگیری و آموزش. تهران: انتشارات آوای نور. Brophy J. (2010). Motivating students to learn. McGraw-Hill Companies, Inc. Elliot, A. J. (2008). Handbook of approach and avoidance motivation. USA: Taylor & Francis Group, LLC. Pekrun, R., & Linnenbrink-Garcia, L. (2014). International Handbook of Emotions in Education. New York: Routledge. Schunk, D. H & Zimmerman, B. J. (2008). Motivation and self-regulated learning. USA: Taylor & Francis group. Schunk, D., Pintrich, P., & Meece, L. (2010). Motivation in Education: Theory, Research, and Applications. London: Pearson Education. مجلات علمی- پژوهشی و پایگاه های اینترنتی معتبر مرتبط - Learning and Motivation Journal - Motivation Science Journal - The Motivation Journal - Motivation and Emotion Journal