طرح درس (براساس سرفصل)
# | عنوان | توضیحات |
---|---|---|
1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | درس های اختیاری |
2 | هدف کلی | توانایی کاربرد آزمونهای روانی و تربیتی معتبر ساخت آزمونهای روانی -تربیتی انطباق یابی آزمونها تحلیل سوال و آزمون |
3 | شایستگی های پایه | تحلیل سوال و آزمون کاربرد آزمونهای روانی و تربیتی معتبر ساخت آزمونهای روانی -تربیتی انطباق یابی آزمونها |
4 | اهداف یادگیری | کاربرد آزمونهای روانی و تربیتی معتبر ساخت آزمونهای روانی -تربیتی انطباق یابی آزمونها |
5 | روش تدریس | سخنرانی بحث گروهی حل مساله ارائه تکلیف پروژه و نقد پروژه |
6 | منبع | آلن و ین (؟). مقدمه ای بر نظریه های اندازه گیری (روانسنجی). ترجمه علی دلاور (1396). تهران: انتشارات سمت. ثراندایک، آر (؟). روانسنجی کاربردی. ترجمه حیدر علی هومن (1369). تهران: انتشارات دانشگاه تهران. کارشکی، حسین (1391). روابط ساختاری خطی در تحقیقات علوم انسانی. تهران: انتشارات آوای نور. کارشکی، حسین (تحت چاپ1396). آزمون و آزمون سازی در تحقیقات علوم رفتاری: (روشها، فنون و استانداردها). تهران: انتشارات ارجمند. کروکر، ال. و آلجینا، جی. (1986). مباحث نو در روان سنجی. ترجمه ولی الله فرزاد و حسن زارع (1388). تهران: انتشارات آییژ. همبلتون، آر. ، سوامیناتان، اچ و راجرز، جی (1991). مبانی نظریه سوال پاسخ (1389). ترجمه محمدرضا فلسفی نژاد. تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی. هومن، حیدعلی (1385). اندازه گیری های روانی و تربییتی و فن تهیه تست. تهران: نشر رسام. EDUCTIONAL AND PSYCHOLOGICAL MEASURMENT APPLYING PSYCHOMETRIC JOURNAL OF EDUCTIONAL PSYCHOLOGY |
7 | مواد و امکانات آموزشی | کتاب نرم افزارهای سنجش و آماری رایانه |
8 | نحوه ارزشیابی | ارزشیابی نهایی کتبی ارزشیابی های مستمر انجام پرژوه آزمون سازی نقد آزمونها |