طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره با توجه به اینکه کشاورزی در کشور ما تحت تنش های مختلف زنده و غیر زنده انجام میشود این درس می تواند در توانمند شدن دانشجویان برای مدیریت بهتر این تنش ها در سطح مزرعه موثر باشد
2 هدف کلی آشنایی دانشجویان با اثرات منفی تنش های مختلف محیطی غیر زنده بر رشد و نمو گیاهان زراعی و نحوه مدیریت آنها مهمترین هدف از ارایه این درس می باشد. هم چنین در این درس نحوه مدیریت تنش های محیطی ارائه خواهد شد.
3 شایستگی های پایه تسلط کافی به دروس دوره کارشناسی به ویژه فیزیولوژی گیاهان زراعی مهم است
4 اهداف یادگیری اهداف مهم آشنایی دانشجویان با شدت تنش های محیطی در ایران، ماهیت هر کدام از تنش های محیطی و نحوه اثر آن بر رشد و نمو گیاهان زراعی و نحوه مدیریت موثر هر یک از تنش های محیطی در سطح مزرعه و گلخانه می باشد.
5 روش تدریس بحث کلاسی،؛ تدریس در کلاس و واداشتن دانشجویان به تهیه یک سمینار برای این درس می باشد. هم چنین بازدید هایی در داخل محوطه دانشگاه و گلخانه انجام خواهد شد.
6 وظایف دانشجو شرکت در مباحث کلاسی، حضور منظم در کلاس، ارائه یک سمینار در کلاس
7 منبع فیزیولوژی تنش های محیطی در گیاهان نویسنده کافی محمد انتشارات انتشارات جهاد دانشگاهی مشهد کتاب فیزیولوژی تنش های محیطی در گیاهان (غیرزیستی) ناشر : دانشگاه مراغه نویسنده : عزت‌اله اسفندیاری مجله تنش های محیطی در علوم زراعی
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس، رایانه و دستگاه ویدیو پروژکتور هم چنین در محوطه دانشگاه انواع تنش های محیطی موجود نشان داده خواهد شد.
9 نحوه ارزشیابی مشارکت در مباحث کلاسی؛ ارائه سمینار، امتحان پایان ترم
10 نحوه ارزشیابی بحث در کلاس و دادن سوال در امتحان پایان ترم
11 نحوه ارزشیابی بحث در کلاس و دادن سوال در امتحان پایان ترم
12 نحوه ارزشیابی بحث در کلاس و دادن سوال در امتحان پایان ترم
13 نحوه ارزشیابی بحث در کلاس و دادن سوال در امتحان پایان ترم
14 نحوه ارزشیابی بحث در کلاس و دادن سوال در امتحان پایان ترم
15 نحوه ارزشیابی بحث در کلاس و دادن سوال در امتحان پایان ترم
16 نحوه ارزشیابی دانشجو سمینار در کلاس ارائه خواهد نمود و در رابطه با نحوه ارائه و تکمیل مطالب راهنمایی خواهد شد و نمره سمینار بر اساس محتوی تهیه شده و نحوه اراده در کلاس داده خواهد شد.
17 نحوه ارزشیابی دانشجو سمینار در کلاس ارائه خواهد نمود و در رابطه با نحوه ارائه و تکمیل مطالب راهنمایی خواهد شد و نمره سمینار بر اساس محتوی تهیه شده و نحوه اراده در کلاس داده خواهد شد.