1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس یکی از دروس اختیاری گرایش فیزیولوژی است ودر ایجاد بینش و ظرفیت برنامه ریزی دانشجویان افزایش موثر است |
2 |
هدف کلی |
هدف کلی این است که دانشجو یاد بگیرد که منابع تولید مانند آب و زمین و دیگر منابع بسیار ارزشمند هستند و برای زراعت محصولات مختلف حداکثر بهره وری با طراحی الگوی کشت مناسب مدنظر قرار گیرد |
3 |
شایستگی های پایه |
گذراندن دروس خاکشناسی و آبیاری دوره کارشناسی |
4 |
اهداف یادگیری |
هدف این است که دانش آموخته بتواند برای یک واحد کشاورزی یک الگوی کشت بهینه برنامه ریزی کند و یا الگوی کشت فعلی را بهیود و ارتقا دهد |
5 |
روش تدریس |
در این درس از جلسات کلاسی سخنرانی همراه با پاورپواینت و ذکر مثال های ملموس تا ارائه الگوهای کشت مناطق مختلف و تعیین تکلیف برای دانشجویان برای برنامه ریزی یک الگوی کشت برای یک منطقه خاص استفاده خواهد شد |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه منابع تعیین شده، و برنامه ریزی و ارائه یک الگوی کشت در جلسات آخر کلاس |
7 |
نحوه ارزشیابی |
15% مشارکت در مباحث کلاسی، 35% برنامه الگوی کشت و ارائه آن در کلاس و 50% امتحان پایانی |
8 |
روش تدریس |
استفاده از امکانات سمعی و بصری و سخنرانی |
9 |
روش تدریس |
استفاده از فایل پاورپواینت و سخنرانی و ذکر مثال و حل تمرین به مشورت و مشارکت دانشجویان |
10 |
روش تدریس |
استفاده از فایل پاورپواینت و سخنرانی و ذکر مثال و حل تمرین به مشورت و مشارکت دانشجویان |
11 |
روش تدریس |
استفاده از فایل پاورپواینت و سخنرانی و ذکر مثال و حل تمرین به مشورت و مشارکت دانشجویان |
12 |
روش تدریس |
استفاده از فایل پاورپواینت و سخنرانی و ذکر مثال و حل تمرین به مشورت و مشارکت دانشجویان |
13 |
روش تدریس |
استفاده از فایل پاورپواینت و سخنرانی و ذکر مثال و حل تمرین به مشورت و مشارکت دانشجویان |
14 |
روش تدریس |
استفاده از فایل پاورپواینت و سخنرانی و ذکر مثال و حل تمرین به مشورت و مشارکت دانشجویان |
15 |
روش تدریس |
استفاده از فایل پاورپواینت و سخنرانی و ذکر مثال و حل تمرین به مشورت و مشارکت دانشجویان |
16 |
روش تدریس |
استفاده از نرم افزار CROP WAT , و نرم افزار اکسل برای برنامه ریزی خطی |
17 |
روش تدریس |
ارائه مدل های مطرح در طراحی الگوی کشت و ارائه مثال های بومی |
18 |
روش تدریس |
تمرین با استفاده از کانپیوتر شخصی یا جمعی |
19 |
روش تدریس |
طراحی الگوی کشت برای یک منطقه و رائه آن در کلاس و بحث و گفتگو در زمینه الگوی مورد نظر |
20 |
روش تدریس |
طراحی الگوی کشت برای یک منطقه و رائه آن در کلاس و بحث و گفتگو در زمینه الگوی مورد نظر |
21 |
روش تدریس |
طراحی الگوی کشت برای یک منطقه و رائه آن در کلاس و بحث و گفتگو در زمینه الگوی مورد نظر |
22 |
روش تدریس |
طراحی الگوی کشت برای یک منطقه و رائه آن در کلاس و بحث و گفتگو در زمینه الگوی مورد نظر |
23 |
منبع |
کتب موجود در کتابخانه در مورد روش های صحیح بهره برداری از منابع تولید. و هم چنین سایت ها و دستورالعمل های وزارت کشاورزی |
24 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر و ویدئو پروژکتور |
25 |
فایل |
Pdf File |