1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دوره کارشناس علوم تربیتی درصدد تربیت کارشناسان جهت نظام های آموزشی گوناگون می با شد که در این میان نظام آموزش و پرورش عمومی به عنوان پر مخاطب ترین و مهم ترین نظام آموزشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این درس به شناخت کلی نسبت نظام آموزش و پرورش عمومی و نقش و کارکردهای آن در دوره های مختلف تحصیلی از پیش دبستانی تا متوسطه کمک می کند |
2 |
هدف کلی |
شناخت مفهوم، کارکرد، اصول و برنامه درسی مقاطه مختلف تحصیلی در آموزش و پرورش عمومی |
3 |
شایستگی های پایه |
سیر تحول تعلیم و تربیت و مبانی و اصول تعلیم و تربیت پیش نیاز این درس می باشند. |
4 |
روش تدریس |
لفیقی از روش تدریس مستقیم، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و یادگیری مشارکتی
حضور کارشناسان و یا مدرسان موفق مقاطع مختلف تحصیلی
بازدید از مدارس موفق |
5 |
وظایف دانشجو |
انجام تکالیف مستمر
انجام پروژه کلاسی |
6 |
منبع |
آموزش و پرورش ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه
تالیف تحمد صافی میرست چهارم 1393 |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس مجهز به ویدئو پرژکتور و امکان چیدمان صندلی ها بصورت گروهی اسپیکر جهت پخش فیلم |
8 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم4 نمره امتحان پایان ترم 10 نمره تکالیف 2 نمره پروژه کلاسی 3 نمره حضور منظم و فعال در کلاس 1 نمره |