طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره در این درس دانشجو با نحوه برنامه ریزی نظام های آموزشی آشنا خواهد شد.
2 هدف کلی بامفهوم برنامه آموزشی، برنامه ریزی آموزشی ،برنامه ریزی برای توسعه آشنا شوندونیزنسبت به ارتباط برنامه ریزی آموزشی بابرنامه ریزی درسی شناخت حاصل کنند. - باا نواع برنامه ریزی آموزشی آشناشوند . - بتوانندمراحل برنامه ریزی آموزشی را بیاموزندونظام آموزشی را ارزشیابی کنندوآن را به عنوان کارعملی انجام دهند. - انتظار می رود ویژگیهای برنامه ریزی آموزشی درسطح آموزش وپرورش وبرنامه ریزی درسطح دانشگاه ونیز تفاوتهای این د وقسم برنامه ریری رادرک کنند. - دراین درس ویژگیهای برنامه ریزی برای اصلاح ونوآوری درنظام آموزشی راخواهندفهمید. - دراین درس تحول درآموزش وپرورش ودرسطوح مختلف فراکلان،کلان وخرد راموردتجریه وتحلیل قرارخواهندداد. - رویکردهای متداول دربرنامه ریزی آموزشی رافرامی گیرند. - الگوهای برنامه ریزی آموزشی را خواهندشناخت. - کلیات ومراحل برنامه ریزی استراتژیک راخواهندآموخت
3 روش تدریس روش تدریس این درس تلفیقی از ارائه، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و یادگیری مشارکتی خواهد بود.
4 وظایف دانشجو انجام تکالیف هفتگی حضور فعال در کلاس
5 منبع کافمن، راجر؛ هرمن، جری ) ۱۳۷۴ (. برنامهریزی استراژیک در نظام آموزشی، بازاندیشی، بازسازی، ساختارها، بازآفرینی. ترجمه بازرگان، عباس، مشایخ، فریده. انتشارات مدرسه چاپ اول.
6 نحوه ارزشیابی امتحان پایان ترم 11 امتحان میان ترم 4 نمره انجام تکالیف هفتگی 4 نمره حضور فعال در کلاس1 نمره حضور منظم 1 نمره در مجموع یک نمره به علاوه بیست در نظر گرفته شده است.