1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
در این درس دانشجو با نحوه برنامه ریزی نظام های آموزشی آشنا خواهد شد. |
2 |
هدف کلی |
بامفهوم برنامه آموزشی، برنامه ریزی آموزشی ،برنامه ریزی برای توسعه آشنا شوندونیزنسبت به ارتباط برنامه
ریزی آموزشی بابرنامه ریزی درسی شناخت حاصل کنند.
- باا نواع برنامه ریزی آموزشی آشناشوند .
- بتوانندمراحل برنامه ریزی آموزشی را بیاموزندونظام آموزشی را ارزشیابی کنندوآن را به عنوان کارعملی انجام
دهند.
- انتظار می رود ویژگیهای برنامه ریزی آموزشی درسطح آموزش وپرورش وبرنامه ریزی درسطح دانشگاه ونیز
تفاوتهای این د وقسم برنامه ریری رادرک کنند.
- دراین درس ویژگیهای برنامه ریزی برای اصلاح ونوآوری درنظام آموزشی راخواهندفهمید.
- دراین درس تحول درآموزش وپرورش ودرسطوح مختلف فراکلان،کلان وخرد راموردتجریه وتحلیل
قرارخواهندداد.
- رویکردهای متداول دربرنامه ریزی آموزشی رافرامی گیرند.
- الگوهای برنامه ریزی آموزشی را خواهندشناخت.
- کلیات ومراحل برنامه ریزی استراتژیک راخواهندآموخت |
3 |
روش تدریس |
روش تدریس این درس تلفیقی از ارائه، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و یادگیری مشارکتی خواهد بود. |
4 |
وظایف دانشجو |
انجام تکالیف هفتگی
حضور فعال در کلاس |
5 |
منبع |
کافمن، راجر؛ هرمن، جری ) ۱۳۷۴ (. برنامهریزی استراژیک در نظام آموزشی، بازاندیشی، بازسازی، ساختارها،
بازآفرینی. ترجمه بازرگان، عباس، مشایخ، فریده. انتشارات مدرسه چاپ اول. |
6 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم 11
امتحان میان ترم 4 نمره
انجام تکالیف هفتگی 4 نمره
حضور فعال در کلاس1 نمره
حضور منظم 1 نمره
در مجموع یک نمره به علاوه بیست در نظر گرفته شده است. |