طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره کیفیت سیستم های آموزشی با استانداردهای تدوین شده در این زمینه سنجیده می شود. شناخت این استانداردها موجب کیفیت بخشی به فرایند نیازسنجی، طراحی، اجرا و ارزشیابی آموزش می شود.
2 هدف کلی هدف این درس آشنا کردن دا شجو با استانداردهای آموزش سازمانی و ارتقای مهارت و توانایی او در بهره گیری از استانداردهای آموزش است. اهداف درس به شرح زیر تعیین میشود: -شناخت مفهوم استاندارد، استاندارد آموزش و آموزش استاندارد -مبانی نظری و مدلهای استاندارد سازی آموزش در آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش سازمانی -شناخت رابطه و نسبت سنجش اثربخشی آموزش سازمانی با استانداردهای آموزش -شناخت کیفیت آموزش و رابطه آن با استانداردهای آموزش -شناخت انواع استاندارد گذاری و طراحی و اجرای آموزش استاندارد در سازمان -شناخت استانداردهای رایج در آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش سازمانی -شناخت نحوه شناسایی و انتخاب استانداردهای بین المللی آموزشی متناسب با آموزش سازمانی در ایران -شناخت نحوه کاربرد استانداردهای آموزش در سازمان
3 شایستگی های پایه شناخت فرایند آموزش
4 اهداف یادگیری توانایی تشخیص استاندارد آموزش استاندارد ˗توانایی گزینش استاندارد آموزش متناسب با نیاز سازمان ˗توانایی اجرای استاندارد آموزش در سازمان ˗توانایی تدوین طرح تحقق زمینه و پیشبایستهای اجرای استاندارد آموزش در سازمان ˗توانایی اجرای استاندارد آموزش در یک سازمان در قالب پروژه
5 روش تدریس روش تدریس این درس تلفیقی از ارائه، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و یادگیری مشارکتی خواهد بود.
6 وظایف دانشجو انجام تکالیف هفتگی انجام تحقیق ترمی حضور فعال در کلاس
7 منبع صفایی موحد، سعید (1396.)کتاب جامع استانداردهای آموزش و توسعه منابع انسانی. تهران: علم استادان
8 نحوه ارزشیابی امتحان پایان ترم 10 امتحان میان ترم 4 نمره تکالیف 4 نمره گزارش بازید 1 حضور فعال در کلاس1 نمره حضور و غیاب 1 نمره در مجموع یک نمره به علاوه بیست در نظر گرفته شده است.