1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
کیفیت سیستم های آموزشی با استانداردهای تدوین شده در این زمینه سنجیده می شود. شناخت این استانداردها موجب کیفیت بخشی به فرایند نیازسنجی، طراحی، اجرا و ارزشیابی آموزش می شود. |
2 |
هدف کلی |
هدف این درس آشنا کردن دا شجو با استانداردهای آموزش سازمانی و ارتقای مهارت و توانایی او در بهره گیری از استانداردهای آموزش است. اهداف درس به شرح زیر تعیین میشود:
-شناخت مفهوم استاندارد، استاندارد آموزش و آموزش استاندارد
-مبانی نظری و مدلهای استاندارد سازی آموزش در آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش سازمانی
-شناخت رابطه و نسبت سنجش اثربخشی آموزش سازمانی با استانداردهای آموزش
-شناخت کیفیت آموزش و رابطه آن با استانداردهای آموزش
-شناخت انواع استاندارد گذاری و طراحی و اجرای آموزش استاندارد در سازمان
-شناخت استانداردهای رایج در آموزش عمومی، آموزش عالی و آموزش سازمانی
-شناخت نحوه شناسایی و انتخاب استانداردهای بین المللی آموزشی متناسب با آموزش سازمانی در ایران
-شناخت نحوه کاربرد استانداردهای آموزش در سازمان |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت فرایند آموزش |
4 |
اهداف یادگیری |
توانایی تشخیص استاندارد آموزش استاندارد
˗توانایی گزینش استاندارد آموزش متناسب با نیاز سازمان
˗توانایی اجرای استاندارد آموزش در سازمان
˗توانایی تدوین طرح تحقق زمینه و پیشبایستهای اجرای استاندارد آموزش در سازمان
˗توانایی اجرای استاندارد آموزش در یک سازمان در قالب پروژه |
5 |
روش تدریس |
روش تدریس این درس تلفیقی از ارائه، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و یادگیری مشارکتی خواهد بود. |
6 |
وظایف دانشجو |
انجام تکالیف هفتگی
انجام تحقیق ترمی
حضور فعال در کلاس |
7 |
منبع |
صفایی موحد، سعید (1396.)کتاب جامع استانداردهای آموزش و توسعه منابع انسانی. تهران: علم استادان |
8 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم 10
امتحان میان ترم 4 نمره
تکالیف 4 نمره
گزارش بازید 1
حضور فعال در کلاس1 نمره
حضور و غیاب 1 نمره
در مجموع یک نمره به علاوه بیست در نظر گرفته شده است. |