1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
جایگاه این درس با توجه به اهمیت دستور زبان در آموختن یک زبان خارجی تعیین میشود، مضافاً اینکه زبان فرانسه به سبب برخورداری از دستور بسیار پیچیدهتر نسیت به زبانهای دیگر کسب چنین مهارتی را قویاً اقتضا میکند. |
2 |
هدف کلی |
هدف بنیادی در این کلاس آشنایی دانشجویان با منطق یک جملۀ مرکب و نحوۀ چینش آن در زبان فرانسه است. این مهارت در نهایت سبب خواهد شد که دانشجویان در مواجهه با یک متن فرانسه هم درک درستی از آن داشته باشند و هم قادر باشند متنی را به شکل صحیح به زبان فرانسه بنویسند. |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی و تسلط به دروس مربوط به گرامرهای پایه در دورۀ لیسانس. |
4 |
اهداف یادگیری |
هدف بنیادی در این کلاس آشنایی دانشجویان با منطق یک جملۀ مرکب و نحوۀ چینش آن در زبان فرانسه است. |
5 |
روش تدریس |
ابتدا انواع جملات تابعی به دانشجویان آموخته خواهد شد، سپس دانشجویان با تمرینهایی که به آنها داده خواهد شد سعی خواهند کرد ماهیت و عملکرد این جملات را در یک جملۀ مرکب تشخیص دهند. |
6 |
وظایف دانشجو |
دانشجویان باید با آموزشهایی که در ارتباط با شناخت 7 نوع جملۀ تابعی اساسی که در سر کلاس به آنها داده خواهد شد همراه باشند و تمرینهای مربوط به این جملات را در منزل نیز حل کنند. |
7 |
منبع |
منبع اصلی در این کلاس برای اینکه دانشجویان بتوانند برای سؤالاتشان به آن رجوع کنند، جزوهای است که توسط اینجانب در این ارتباط از منابع متعدد گرامری تهیه شده است و به تدریج در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
جزوۀ گرامری، وایتبرد، فایلهای آموزشی صوتی و تصویری. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
16 نمره امتحان پایان ترم و 4 نمره کار کلاسی.
حضور و مشارکت مستمر درکلاس به هنگام حل تمرینها؛ انجام تکالیف به موقع و پاسخ درست به سؤالات امتحان در پایان ترم ملاک ارزشیابی خواهد بود. |
10 |
فایل |
Pdf File |