1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
جایگاه این درس با توجه به ارزش و اهمیت نوشتار در دورۀ ارشد برای نگارش موفق یک پایاننامه مشخص میشود. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با این حقیقت که نوشتن به معنای واقعی ابزاری برای تشکّل اندیشه است. |
3 |
شایستگی های پایه |
گدراندن تمام واحدهای مربوط به نوشتار در دورۀ لیسانس. |
4 |
اهداف یادگیری |
مطرح کردن 15 سوال کلیدی و بنیادی که در جلسه اول به صورت فایل ورد در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت، خط سیر کلاس را تعیین میکنند. سوالهای بنیادی نظیر چرا مینویسیم؟ برای که مینویسیم؟ آیا می توان قوانین خاصی برای نوشتار در نظر گرفت؟...
اما هدف بسیار بنیادیتر در این کلاس این خواهد بود که دانشجویان بتوانند سامان بخشی به اندیشه را از طریق نوشتار تجربهکرده و بیاموزند. |
5 |
روش تدریس |
به موازات مطرح کردن مسایل نظری که بسیار بنیادی و با اهمیت هستند از دانشجویان خواسته میشود که به صورت یک هفته در میان در ارتباط با موضوعی مشخص، انشایی به عنوان کار عملی بنویسند سپس با تصحیح نوشتارشان سعی خواهیم کرد آنها را نسبت به اشتباهاتی که هنگام نوشتار مرتکب شده اند آگاه کنیم. |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور مداوم سر کلاس، یادداشت برداری، انجام تکالیف. |
7 |
منبع |
منبع اصلی در این کلاس برای اینکه دانشجویان بتوانند برای سؤالاتشان به آن رجوع کنند، کتاب انشای ادبی از مجموعه انتشارات سمت تالیف جناب آقای دکتر جعفری خواهد بود. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر، وایتبرد |
9 |
نحوه ارزشیابی |
حضور و فعالیت مستمر در کلاس؛ کیفیت و تعداد انشاهای ارایه شده در طول ترم؛ کیفیت انشاء در امتحان پایان ترم.
13 نمره برای امتحان پایان ترم و 7 نمره برای فعاgیت کلاسی. |