1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
جزو دروس اصلی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با مسایل سیاست گذاری و همچنین قوانین مربوط به منابع طبیعی |
3 |
اهداف یادگیری |
نگاه موشکافانه به مسایل سیاست گذاری در منابع طبیعی و بررسی انتقادی قوانین مرتبط |
4 |
روش تدریس |
ترکیبی از روشها: روش کنفرانسی و سخنرانی، روش نمایشی، روش شاگرد استادی، روش چند حسی، روش پروژهای، روش حل مسئله، شیوه تمرینی، شیوه بحث گروهی، الگوی کاوشگری به شیوه حقوقی، الگوی آموختن کنترل خود، الگوی ایفای نقش |
5 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعالانه در کلاس و مباحث، تشکیل گروههای کاری، انجام یک پروژه، ارایه و سخنرانی |
6 |
منبع |
- شامخی، تقی (۱۳۹۰). قوانین و مدیریت منابع طبیعی (جنگلها و مراتع). انتشارات دانشگاه تهران.
- پروفسور یخکشی، علی (۱۳۸۹). مدیریت سازمان جنگلها و مراتع و حفاظت محیطزیست ایران در مقایسه با سیستم مدیریتی پارهای از کشورهای اروپایی (چاپ دوم). انتشارات دانشگاه مازندران.
- آقاجانلو، اسماعیل (۱۳۹۳). قوانین و مقررات منابع طبیعی. انتشارات مجد
- جوانشیر، کریم (۱۳۷8). تاریخ علوم منابع طبیعی ایران
- یخکشی، علی (۱۳۸۱). شناخت، حفاظت و بهسازی محیطزیست ایران
- سازمان جنگلها و مراتع کشور: مجموعه قوانین منابع طبیعی کشور
- ... |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، جزوه، مقالات و کتابها |
8 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیتهای کلاسی (50%)، امتحان میان ترم (20%) و امتحان پایان ترم (30%) |