صفحات خانگی دانشگاه فردوسی مشهد

طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره جزو دروس اصلی
2 هدف کلی چگونگی تحلیل سیستم انسانی با تاکید بر سرمایه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و تحلیل شبکه های اجتماعی مرتبط با مدیریت پایدار آبخیزهای شهری همچنین آشنایی با مدلسازی سیستم های تلفیقی انسانی-محیطی در حکمرانی آبخیزهای شهری
3 شایستگی های پایه تفکر سیستمی و انتقادی
4 اهداف یادگیری نگاه اجتماعی-فرهنگی-اقتصادی به ساختار آبخیزهای شهری
5 روش تدریس به طور کلی ترکیبی از روش‌های سخنرانی؛ پرسش و پاسخ؛ نمایشی؛ بحث گروهی؛ یادگیری مشارکتی؛ مبتنی بر مسئله؛ و مبتنی بر پروژه
6 وظایف دانشجو شرکت فعالانه در کلاس و مباحث، تشکیل گروه‌های کاری، انجام یک پروژه، ارایه و سخنرانی
7 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت، جزوه، مقالات و کتابها
8 نحوه ارزشیابی ارزیابی شفاهی 2 نمره تکالیف و فعالیت‌های گروهی و کلاسی 4 نمره ارزشیابی مستمر و آزمونها 14 نمره
9 منبع Bodin et al 2006. Social networks in natural resource management: what is there to learn from a structural perspective. Ecology and society. کتاب تحلیل شبکه‌های اجتماعی: به همراه آموزش نرم‌افزار UCINET از ابوالفضل رمضانی، علی میرزامحمدی؛ کتاب: محسن نوغانی دخت‏بهمنی، مهسا صادقی‏نژاد: تحلیل شبکه اجتماعی Armitage et al (Eds.). (2010). Adaptive co-management: collaboration, learning, and multi-level governance. UBC Press.
10 فایل Pdf File