1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
جزو دروس تخصصی الزامی |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با چگونگی تحلیل روابط انسان در مرتع با تاکید بر جنبه های اجتماعی، رفتاری و فرهنگی در مدیریت پایدار مرتع |
3 |
شایستگی های پایه |
تفکر انتقادی |
4 |
اهداف یادگیری |
نگاه اجتماعی-فرهنگی-رفتاری به روابط انسان در مرتع |
5 |
روش تدریس |
به طور کلی ترکیبی از روشهای سخنرانی؛ پرسش و پاسخ؛ نمایشی؛ بحث گروهی؛ یادگیری مشارکتی؛ مبتنی بر مسئله؛ و مبتنی بر پروژه |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعالانه در کلاس و مباحث، تشکیل گروههای کاری، انجام یک پروژه، ارایه و سخنرانی |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، جزوه، مقالات و کتابها |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی 2 نمره
حضور منظم 2 نمره
تکالیف هفتگی 2 نمره
کلیه آزمونها 14 نمره |
9 |
منبع |
کتاب بومشناسی اجتماعی از مترجمها: مهدی طالب و احمد محمدی
کتاب: جامعهشناسی محیطزیست از مترجمها: موسی عنبری، نور محمدی و میلاد رستمی
کتاب: اخلاق محیطزیست: درآمدی بر فلسفه محیطزیست از مترجم: مهدی کلاهی
Garmestani, A. S., & Allen, C. R. (2015). Adaptive management of social-ecological systems.
Scholz, R. W., & Binder, C. R. (2011). Environmental literacy in science and society: from knowledge to decisions. Cambridge University Press.
Kolahi, M. 2014. Protected Area Management and Environmental Sociology in Iran
.
Bodin et al 2006. Social networks in natural resource management: what is there to learn from a structural perspective. Ecology and society.
کتاب تحلیل شبکههای اجتماعی: به همراه آموزش نرمافزار UCINET از ابوالفضل رمضانی، علی میرزامحمدی؛
کتاب: محسن نوغانی دختبهمنی، مهسا صادقینژاد: تحلیل شبکه اجتماعی
Armitage et al (Eds.). (2010). Adaptive co-management: collaboration, learning, and multi-level governance. UBC Press. |
10 |
فایل |
Pdf File |