صفحات خانگی دانشگاه فردوسی مشهد

طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره جزو دروس تخصصی الزامی
2 هدف کلی آشنایی با چگونگی تحلیل روابط انسان در مرتع با تاکید بر جنبه های اجتماعی، رفتاری و فرهنگی در مدیریت پایدار مرتع
3 شایستگی های پایه تفکر انتقادی
4 اهداف یادگیری نگاه اجتماعی-فرهنگی-رفتاری به روابط انسان در مرتع
5 روش تدریس به طور کلی ترکیبی از روش‌های سخنرانی؛ پرسش و پاسخ؛ نمایشی؛ بحث گروهی؛ یادگیری مشارکتی؛ مبتنی بر مسئله؛ و مبتنی بر پروژه
6 وظایف دانشجو شرکت فعالانه در کلاس و مباحث، تشکیل گروه‌های کاری، انجام یک پروژه، ارایه و سخنرانی
7 مواد و امکانات آموزشی پاورپوینت، جزوه، مقالات و کتابها
8 نحوه ارزشیابی ارزیابی شفاهی 2 نمره حضور منظم 2 نمره تکالیف هفتگی 2 نمره کلیه آزمونها 14 نمره
9 منبع کتاب بوم‌شناسی اجتماعی از مترجم‌ها: مهدی طالب و احمد محمدی کتاب: جامعه‌شناسی محیط‌زیست از مترجم‌ها: موسی عنبری، نور محمدی و میلاد رستمی کتاب: اخلاق محیط‏زیست: درآمدی بر فلسفه محیط‏زیست از مترجم: مهدی کلاهی Garmestani, A. S., & Allen, C. R. (2015). Adaptive management of social-ecological systems. Scholz, R. W., & Binder, C. R. (2011). Environmental literacy in science and society: from knowledge to decisions. Cambridge University Press. Kolahi, M. 2014. Protected Area Management and Environmental Sociology in Iran . Bodin et al 2006. Social networks in natural resource management: what is there to learn from a structural perspective. Ecology and society. کتاب تحلیل شبکه‌های اجتماعی: به همراه آموزش نرم‌افزار UCINET از ابوالفضل رمضانی، علی میرزامحمدی؛ کتاب: محسن نوغانی دخت‏بهمنی، مهسا صادقی‏نژاد: تحلیل شبکه اجتماعی Armitage et al (Eds.). (2010). Adaptive co-management: collaboration, learning, and multi-level governance. UBC Press.
10 فایل Pdf File