1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی الزامی |
2 |
هدف کلی |
بررسی انواع مدیریت کارآمد (مشارکتی، تطبیقی، مشارکتی –تطبیقی) و حکمرانی خوب در سیستمهای اکولوژیکی-اجتماعی، فنون مذاکره و مدیریت تعارض در پروژههای حفاظت و احیای زیستگاههای طبیعی |
3 |
شایستگی های پایه |
مهارت مدیریت و کنترل پروژه، مهارت بازاریابی، مهارت مذاکره و حل تعارض، مهارت کنش اجتماعی جمعی |
4 |
اهداف یادگیری |
آگاهی از اصول مدیریت، مدیریت پروژه، برنامه زمانبندی، بازاریابی و بودجهریزی، روشهای جلب مشارکت، حل تعارض، آشنایی کامل با بخش های دولتی و خصوصی و نهاد های بین المللی مرتبط با پروژههای احیا |
5 |
روش تدریس |
به طور کلی ترکیبی از روشهای سخنرانی؛ پرسش و پاسخ؛ نمایشی؛ بحث گروهی؛ یادگیری مشارکتی؛ مبتنی بر مسئله؛ و مبتنی بر پروژه |
6 |
وظایف دانشجو |
شرکت فعالانه در کلاس و مباحث، تشکیل گروههای کاری، انجام یک پروژه، ارایه و سخنرانی |
7 |
منبع |
رمضانی، ا. و میرزامحمدی، ع. (1392). تحلیل شبکههای اجتماعی به همراه آموزش نرمافزار UCINET. انتشارات جامعهشناسان
محسن نوغانی دختبهمنی، م. و صادقینژاد، م. (1396). تحلیل شبکه اجتماعی. ترجمه، دانشگاه فردوسی مشهد
قربانی، م. و جعفریان، و. (۱۳۹8). شبکههای اجتماعی مدیریت منابع طبیعی. انتشارات دانشگاه تهران، چاپ دوم
طالب، م. و محمدی، ا. (1392). بومشناسی اجتماعی. انتشارات دانشگاه تهران
عنبری نور محمدی، موسی، و رستمی، میلاد (1395). جامعهشناسی محیطزیست. انتشارات دانشگاه تهران
کلاهی، م. (1396). اخلاق محیطزیست: درآمدی بر فلسفه محیطزیست. انتشارات وزارت ارشاد https://t.me/MahdiKolahi/1161 |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، جزوه، مقالات، پایان نامه ها و کتابها |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی 2 نمره
حضور منظم 2 نمره
تکالیف هفتگی 2 نمره
کلیه آزمونها 14 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |