1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تخصصی |
2 |
هدف کلی |
هدف، آشنایی دانشجویان با ارکان، اصول و روشهای مدیریت توسعه پایدار محیط زیستی مناطق روستایی |
3 |
شایستگی های پایه |
- توانایی شناخت سیستم و الگوهای توسعه پایدار با تمرکز بر دانش محیط زیستی در توسعه روستایی
- آشنایی رویکرد تفکر سیستمی و انتقادی به الگوهای مدیریتی و توسعه ای نواحی روستایی
- آشنایی با الگوهای مرتبط داخلی و بین المللی |
4 |
اهداف یادگیری |
پرورش کارشناس جغرافیا خبره و آگاه به مسائل توسعه پایدار منابع طبیعی و محیط زیست در ارتباط با نواحی روستایی |
5 |
روش تدریس |
ترکیبی از روشهای سخنرانی، پرسش و پاسخ، نمایشی، بحث گروهی، یادگیری مشارکتی، مبتنی بر مسئله و مبتنی بر پروژه |
6 |
وظایف دانشجو |
مطالعه، حضور منظم، آمادگی شفاهی و کتبی، انجام تکالیف، کار گروهی، حضور فعال |
7 |
منبع |
منابع درس
- سادات سلطانی مقدس، ریحانه و صلاحی اصفهانی، گیتی (1395). برنامهریزی محیطی در نواحی روستایی. دانشگاه پیام نور.، 272 ص.
- کریمی، کیوان و بحرینی، سیدحسین (1392). برنامهریزی محیطی برای توسعه زمین: دستورالعملی برای طراحی و برنامهریزی محلی پایدار (ترجمه). دانشگاه تهران، 490 ص.
- جمعه پور، محمود (1392). برنامه ریزی محیطی و پایداری شهری و منطقه ای: اصول و روشها و شاخصهای محیطی. سمت، 405 ص.
- اله نوری، سید هدایت و نوروزی آورگانی، اصغر (1396). مبانی برنامه ریزی محیطی برای توسعه پایدار روستایی. انتشارات دانشگاه اصفهان، 288 ص.
- سکندر، امانالهی بهاروند (1392). تاثیر فرهنگ بر انسان و طبیعت: پیدایش شیوه زیست انسانی و پیامدهای آن. نشر افرند.
عنبری نور محمدی، موسی، و رستمی، میلاد (1395). جامعهشناسی محیطزیست. دانشگاه تهران.
کلاهی، م. (1396). اخلاق محیطزیست: درآمدی بر فلسفه محیطزیست. انتشارات وزارت ارشاد.
- دانلود رایگان کتابهای مرتبط با جامعهشناسی محیطی روستا از
http://book.roostanet.com/ http://roostanews.com/ http://roostanet.ir/ |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت، فیلم، چک لیست کارگاه عملی، کلیپ، جزوه، کتاب |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی: 2 نمره
حضور منظم: 2 نمره
تکالیف هفتگی: 2 نمره
ارزشیابی ها (همه آزمونکها، میان ترم و پایان ترم): 14 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |