| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس روان شناسی تربیتی از دروس اصلی دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی است. |
| 2 |
هدف کلی |
شناخت و توانایی تحلیل روانشناختی مسائل مربوط به آموزش و یادگیری |
| 3 |
شایستگی های پایه |
مطالب آموخته شده در درس روان شناسی عمومی و روان شناسی رشد در یادگیری بهتر مطالب مربوط به این درس مؤثر است. |
| 4 |
روش تدریس |
تلفیقی از روش های آموزشی مستقیم (سخنرانی) و غیرمستقیم (روش بحث گروهی و روش مشارکتی) |
| 5 |
وظایف دانشجو |
مطالعه مطالب جلسه قبل و حضور فعال در کلاس- انجام تکالیف کلاسی در طول ترم در قالب گروههای 4 نفری |
| 6 |
منبع |
1- سیف، علی اکبر (1395). روانشناسی پرورشی نوین. تهران: نشر دوران. (منبع اصلی)
2- کدیور، پروین (1396). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت. |
| 7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر- ویدئو پروژکتور |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم: 10 نمره- امتحان میان ترم: 8 نمره- انجام تکالیف کلاسی: 1 نمره- حضور و مشارکت فعال در کلاس: 1 نمره |