1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس روان شناسی سلامت از دروس اصلی دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی است. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با روان شناسی سلامت: آشنایی با کمک های آموزشی، علمی و حرفه ای روان شناسی به منظور ارتقاء و حفظ سلامت، درمان بیماری و ناکارآمدی های مرتبط با آن |
3 |
شایستگی های پایه |
مطالب آموخته شده در درس روان شناسی عمومی در یادگیری بهتر مطالب این درس مؤثر است. |
4 |
روش تدریس |
روش سخنرانی، بحث گروهی و روش مشارکتی |
5 |
وظایف دانشجو |
مطالعه مطالب جلسه قبل و حضور فعال در کلاس- انجام تکالیف کلاسی در طول ترم در قالب گروههای 4 نفری |
6 |
منبع |
1- اگدن، جین (1395). روان شناسی سلامت. ترجمه محسن کچویی و علی فتحی آشتیانی.تهران: انتشارات ارجمند.
2- سارافینو، ادوارد (1396). روان شناسی سلامت. ترجمه الهه میرزایی و همکاران. تهران: انتشارات رشد.
3- دیماتئو، رابین ام (1392). روان شناسی سلامت به ضمیمه نگرشی بر منابع اسلامی. ترجمه محمد کاویانی و همکاران. تهران: انتشارات سمت. |
7 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان پایان ترم: 10 نمره- امتحان میان ترم: 8 نمره- انجام تکالیف کلاسی و حضور فعال در کلاس: 2 نمره |