| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس تفاوتهای فردی کودکان از دروس اختیاری دوره کارشناسی رشته علوم تربیتی است. |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با تفاوتهای فردی در ابعاد مختلف و دلالت های آن برای تعلیم و تربیت |
| 3 |
شایستگی های پایه |
مطالب آموخته شده در درس روان شناسی عمومی در یادگیری بهتر مطالب این درس مؤثر است. |
| 4 |
روش تدریس |
تلفیقی از روش های آموزش مستقیم (سخنرانی) و غیر مستقیم (روش بحث گروهی و روش مشارکتی) |
| 5 |
وظایف دانشجو |
مطالعه مطالب جلسه قبل و حضور فعال در کلاس- انجام تکالیف کلاسی در طول ترم در قالب گروههای 4 نفری |
| 6 |
منبع |
1- شمس اسفندآباد، حسن (1394). روان شناسی تفاوتهای فردی. تهران: انتشارات سمت (منبع اصلی)
2- گنجی، حمزه (1393). روان شناسی تفاوتهای فردی. تهران: نشر ساوالان. |
| 7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر و ویدئو پروژکتور |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان میان ترم: 8 نمره- امتحان پایان ترم: 10 نمره- انجام تکلیف کلاسی: 1 نمره- حضور و مشارکت فعال در کلاس: 1 نمره |