طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس روش های پژوهش از دروس اصلی دوره کارشناسی ارشد است
2 هدف کلی - کسب دانش مربوط به فرایند پژوهش در رشته روان شناسی تربیتی - مهارت انجام یک طرح پژوهشی (مطالعه و جستجو در مبانی نظری، تحقیق های پیشین، تشخیص مساله و ...) - ایجاد نگرش مثبت به پژوهش و ارزش کاربردی و نظری پژوهش ها در تغییر مرزهای دانش
3 روش تدریس مشارکتی و پروژه محور
4 وظایف دانشجو - مطالعه سرفصل ها - تکالیف کلاسی - نوشتن یک پیشنهاده
5 مواد و امکانات آموزشی .
6 نحوه ارزشیابی فعالیت کلاسی و تکالیف هفتگی: 10نمره- نوشتن یک پیشنهاده: 7 نمره- فعالیت کلاسی: 3 نمره
7 منبع فهرست منابع: 1 - هریس، پ. (2004). طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روان شناس. ترجمه حسین کارشکی (1395). تهران: انتشارات ارجمند 2 - هومن، ح. (1396). شناخت روش علمی در علوم رفتاری. تهران: انتشارات سمت 3 - سرمد، ز.، بازرگان، ع. و حجازی، ا. (1397). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه 4 - گال، م.، بورگ، و. و گال، ج. (1996). روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی. ترجمه احمدرضا نصر و همکاران (1396). تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی 5 - کریستنسن، ل. (). روش شناسی آزمایشی. ترجمه علی دلاور (1387). تهران: انتشارات رشد 6 - کرسول، پ. (2007). روش های پژوهش ترکیبی. ترجمه علیرضا کیامنش (1394). تهران: نشر آییژ 7 - کرلینجر، ف. (1989). مبانی پژوهش در علوم رفتاری. ترجمه حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند (1396). تهران: انتشارات آوای نور 8 - علیپور، ا.، رضائی، ا. و ساجدی فر، ی. (1395). راهنمای نگارش و نشر مقاله علمی. تهران: انتشارات ارجمند 9Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2017). Research Methods in Education. New York: RoutLedge. 10Wright, R. (2013). Research Methods for Counselling. USA: SAGE.