1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس روش های پژوهش از دروس اصلی دوره کارشناسی ارشد است |
2 |
هدف کلی |
- کسب دانش مربوط به فرایند پژوهش در رشته روان شناسی تربیتی
- مهارت انجام یک طرح پژوهشی (مطالعه و جستجو در مبانی نظری، تحقیق های پیشین، تشخیص مساله و ...)
- ایجاد نگرش مثبت به پژوهش و ارزش کاربردی و نظری پژوهش ها در تغییر مرزهای دانش |
3 |
روش تدریس |
مشارکتی و پروژه محور |
4 |
وظایف دانشجو |
- مطالعه سرفصل ها
- تکالیف کلاسی
- نوشتن یک پیشنهاده |
5 |
مواد و امکانات آموزشی |
. |
6 |
نحوه ارزشیابی |
فعالیت کلاسی و تکالیف هفتگی: 10نمره- نوشتن یک پیشنهاده: 7 نمره- فعالیت کلاسی: 3 نمره |
7 |
منبع |
فهرست منابع:
1 - هریس، پ. (2004). طراحی و گزارش نویسی پژوهش در روان شناس. ترجمه حسین کارشکی (1395). تهران: انتشارات ارجمند
2 - هومن، ح. (1396). شناخت روش علمی در علوم رفتاری. تهران: انتشارات سمت
3 - سرمد، ز.، بازرگان، ع. و حجازی، ا. (1397). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه
4 - گال، م.، بورگ، و. و گال، ج. (1996). روش های تحقیق کمی و کیفی در علوم تربیتی و روان شناسی. ترجمه احمدرضا نصر و
همکاران (1396). تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی
5 - کریستنسن، ل. (). روش شناسی آزمایشی. ترجمه علی دلاور (1387). تهران: انتشارات رشد
6 - کرسول، پ. (2007). روش های پژوهش ترکیبی. ترجمه علیرضا کیامنش (1394). تهران: نشر آییژ
7 - کرلینجر، ف. (1989). مبانی پژوهش در علوم رفتاری. ترجمه حسن پاشا شریفی و جعفر نجفی زند (1396). تهران: انتشارات آوای
نور
8 - علیپور، ا.، رضائی، ا. و ساجدی فر، ی. (1395). راهنمای نگارش و نشر مقاله علمی. تهران: انتشارات ارجمند
9Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2017). Research Methods in Education. New York: RoutLedge.
10Wright, R. (2013). Research Methods for Counselling. USA: SAGE. |