طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره از دروس عملی دوره کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی است.
2 هدف کلی به کار بردن دانش ها و مهارت های به دست آمده در دوره تحصیل در موقعیت های واقعی مشاوره در حوزه های فرزندپروری، مشکلات رفتاری و هیجانی کودک و نوجوان، تعاملات والد- کودک، مشکلات تحصیلی و انگیزشی کودک و نوجوان
3 وظایف دانشجو حضور منظم در پلی کلینیک و در جلسات کلاسی- انجام وظایف و تکالیف- حضور موثر در جلسات ایفای نقش- ورود به فرایند مشاوره با نظارت استاد از گرفتن شرح حال و ارزیابی تا تشخیص و مداخله در یکی از حوزه های فرزندپروری، تعامل والد با کودک و نوجوان، مشکلات رفتاری هیجانی کودک و نوجوان و مشکلات تحصیلی کودک و نوجوان.
4 نحوه ارزشیابی ارزشیابی عملی در فرایند مشاوره 20 نمره
5 روش تدریس ایفای نقش و سوپرویژن (کار عملی و تمرین همراه با نظارت استاد)
6 منبع قهاری،ش. (1401). راهنمای تدوین شرح حال و مصاحبه تشخیصی برای روان شناسان و مشاوران (راهنمای کارورزی دانشجویان)، تهران: انتشارات رشد.- هندرسون، د. (1398). مشاوره کودکان، ترجمه پروین جعفری و معصومه قاسمی، تهران: انتشارات ارسباران. پاپ، ک. (1401). اخلاق در مشاوره و روان درمانی، ترجمه کیانوش زهراکار، تهران: انتشارات ارسباران