فیلتر بر اساس:

مرتب سازی بر اساس تاریخ دفاع
تعداد موارد: ۵۲

استفاده از تحلیل چند بعدی جهت بررسی تفاوت های زبانی در نوشتار دانشگاهی: تفاوت در سطح زبان اول ، سطح تحصیلی و سیاق نوشتار

احمد انصاری فر
دکتری (Ph.D) | ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

تحلیل تشخیصی-شناختی بخش درک مطلب آزمون بسندگی زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی (iauept)

علی اکبر بوری
دکتری (Ph.D) | ۱۴۰۱/۱۲/۰۶

ابراز ادب در بیان عدم موافقت از سوی زبان آموزان عراقی و گویشوران آمریکایی زبان انگلیسی: پژوهشی تطبیقی از منظر دو زبان و فرهنگ

زینب جبار عبید الجاعد
دکتری (Ph.D) | ۱۴۰۱/۰۴/۲۰

برسی تطبیقی نشانه های فرا گفتمانی و کیفیت نگارش در مقالات پژوهشی گویشوران بومی و غیر بومی زبان انگلیسی

محدثه سرگلزائی اول
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۰/۰۶/۲۳

راهبردهای فراگیری بیروان از کلاس و دستاورد زبانی: مورد پژوهی زبان آموزان پیش از سطح متوسط در آموزشگاههای خصوصی زبان

ناهید ریگی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۰/۰۶/۱۳

امپریالیسم زبانی از دیدگاه فراگیران و مدرسان ایرانی و عراقی زبان انگلیسی: طراحی و اعتبار سنجی یک مقیاس

قاسم خلیف کاظم
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۹/۱۱/۲۰

بازنمود میان‏-فرهنگی نقش‏های جنسیتی در دو متن ادبی: بررسی وداع با اسلحه همینگوی و کوچه مداق نجیب محفوظ بر مبنای تحلیل انتقادی گفتمان

نرجس فارس عبدالله عبدالله
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۹/۱۱/۱۲

نقش تکرار و توازن در گفتمان متون مذهبی: پژوهشی تطبیقی در قرآن کریم و کتاب مقدس

شیماء عبدعبدالامیر عبدالامیر
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۹/۱۱/۱۱

انگیزه های شغلی معلمان زبان انگلیسی و به کارگیری راهبردهای آموزشی در پیوند با انگیزه های زبان آموزان ومیزان پیشرفت در زبان خارجی

مهسا ثابت
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۹/۱۰/۳۰

بازتاب استیلای فرهنگ غربی در سری کتاب های اینترچنج چاپ پنجم:مطالعه ای چند وجهی بر مبنای تحلیل گفتمان انتقادی

علی عزیزلازم الطعان
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۹/۰۴/۱۶

نقض راهکارهای محاوره ای گرایس در گفتمان طنز و نقش آن در درک مفاهیم متن از سوی زبان آموزان انگلیسی: پژوهشی تلفیقی- تطبیقی

مرتضی امیر شیبانی
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۹/۰۲/۳۱

تاثیر تکنیک های پرسش سازی و خلاصه نویسی از متن در توانایی خواندن فراگیران زبان انگلیسی مورد پژوهی دانش آموزان دبیرستانی

ویدا صدرام
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۹/۰۲/۲۴

تاثیر انواع بازخورد مدرسان بر بازنویسی و کیفیت نگارش فراگیران زبان دوم: پژوهشی بر مبنای ثبت دفعات لمس صفحه کلید

مریم سادات احمدی
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۸/۱۲/۰۴

کاوشی نقادانه در شیوه های کنونی آموزش زبان انگلیسی برای اهداف ویژه در دانشگاه فروسی مشهد

زهرا اذرگون
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۱۲/۰۴

بازنگری به ادب زبانی: دریافت دانش‌آموختگان عراقی از مفهوم

علی شهید کاظم
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۶/۳۱

اقدامات تهدیدآمیز صورت (fta) در انجام امتناع از دو فرهنگ دخیل است: مطالعه تطبیقی دیدگاه‌های عراقی‌های تحصیل کرده و ایرانیان

بدر جعفر امین شلاش
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۶/۳۱

مطالعه متقابل فرهنگی در خصوص ادب و درخواست‌های غیر مستقیم: مطالعه موردی فراگیران efl عرب و فارسی زبان

جعفر محمود عبدالعباس
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۶/۲۷

نقش تصویرسازی به منزله رویکردی زایشی درآموزش واژگان : پژوهشی در باب فراگیران ایرانی زبان انگلیسی در سطح متوسط زبانی

علیاء فاضل حمد کواز
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۶/۱۶

راهبردهای خوار-خویشتنی و تکریم غیر در انجام درخواستها در پرتو توانش ارتباطی: مورد پژوهی گویشوران فارسی و عربی

زیدون حسین کریم العاصمی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۶/۰۶

دیدگاهها و دریافتهای مدرسان و فراگیران زبان انگلیسی از شیوه آموزش تکلیف-مدار و تاثیر آن بر انگیزش فراگیران: مطالعه موردی دانشگاه بغلان

ضیا الرحمن امانی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۴/۳۰

درک و نگرش مدرسان عراقیِ زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی نسبت به روش تدریس ارتباطی و تکلیف‌محور: مورد پژوهی دو دانشگاه عراق

احمد جلیل کاظم ال ابراهیم
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۴/۲۵

پژوهشی در عناصرفرهنگی متون درسی دبیرستانهای دولتی و موسسات خصوصی عراق

شهد قیس عبدالقادر العطبی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۴/۱۸

ویژگیهای مدرس تاثیرگذار انگلیسی از دیدگاه فراگیران ایرانی

سیدمسعود فرقانی راد
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۴/۱۶

بررسی رابطه میان اهداف دستاوردی، اجتماعی، متعالی شخصی زبان‌آموزان ایرانی و میزان اشتغال به فراگیری زبان بیگانه از طریق رویکرد پژوهش تلفیقی

مصطفی حسینی رامشه
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۸/۰۳/۲۰

بازنمود عناصر فرهنگی در سری کتابهای امریکن انگلیش فایل : تحلیل بر پایه ی مدل دوایر متحدالمرکز کاچرو

مایده بهشتی نسب
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷/۱۱/۱۶

پژوهش میان-فرهنگی راهبردهای ادب در مخالفت: مقایسه گویشوران فارسی و انگلیسی

سیدمحمد محمدیان
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷/۰۶/۳۱

استراتژی‌های تصحیح خطای معلمان efl: مطالعه ادراک معلمان با تجربه و تازه‌کار

دلال شمال خلیف
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷/۰۶/۲۷

دیدگاه فراگیران عراقی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی درباره امپریالیسم فرهنگی/زبانی در محیط آموزش زبان انگلیسی: پژوهشی تلفیقی

سجی سالم یوسف الحارس
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷/۰۶/۲۶

نقش راهبردهای مطالعاتی خارج از کلاس دانشجویان efl در پیشرفت زبان آنها: مقایسۀ زبان آموزان زبان با

زینب هادی کنیهر
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷/۰۶/۲۱

Iranian efl teachers' perception of task-based language teaching: a case of teachers teaching children in a private institute

اکرام کمیلی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷/۰۶/۲۱

مقایسهای دیجیتالی سخنان اوباما و العبادی: بررسی داعش از دو دیدگاه

سامی قاسم ریحان السویلماوی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷/۰۴/۱۹

نقش راهبردهای زایشی در خواندن و درک مفاهیم انگلیسی: پژوهش موردی فراگیران عراقی زبان انگلیسی در سطح دانشگاه

ولید خزعل جبار البخیتاوی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷/۰۴/۱۹

ارزیابی سری کتابهای انگلیسی پراسپکت در چارچوبآموزش ارتباطی زبان

نسرین رحیم زاده
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۱۱/۲۹

نقش تفکر انتقادی، راهبردهای یادگیری زبان و انگیزه در موفقیت زبانی زبان آموزان موفق

علی کوثری شکرانلو
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۸/۱۶

پژوهشی در عوامل موقعیتی تاثیرگذار برتمایل به گفتگو از دیدگاهی پیرامونی: مورد پژوهی فراگیران عراقی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی

احسان سالم حمود السعداوی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۶/۳۰

پست الکترونیکی: یک شاخص فرهنگی یا صرفاً ابزاری برای ارتباط؟ تحقیق بر روی فرم نوشتاری پست های الکترونیکی تجاری آسیایی و اروپایی

محمدحسین وهاب زاده
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۶/۲۸

بازنمود گفتمان ایدئولوژیک در مطبوعات امریکایی و ایرانی: سرمقاله های مرتبط با توافق هسته ای ایران و قدرتهای غربی

مهناز کهن سال
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۶/۲۷

طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامه محیط یادگیری انگلیسی از منظر سازه گرایی انتقادی: بررسی تاثیر ان بر انگیزش وپیبشرفت خواندن و درک مطلب دانشجویان ایرانی

حسنی حسینی
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۶/۰۶/۱۴

نقش تجسم و طرح پرسش در خواندن ودرک مفاهیم دستاورد زبان آموزان: مورد دبیرستان عراق دانش آموزان

احسان دینارمحمد الربیعی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۴/۱۹

نقش راهبردهای زایشی در ارتقا نگرش و انگیزش به خواندن در زبان دوم و همچین خواندن استراتژیک به عنوان تبیین کننده های موفقیت در درک مطلب در زبان دوم: اصلاح ساختار انگیزش در خواندن به زبان خارجی

هادی اکبری
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۶/۰۳/۱۷

بازتاب موارد ارجاعی فرهنگ-مدار شرقی و غربی در کتب درسی آموزش زبان انگلیسی تدوین شده در کشورهای حلقه درونی: آیا رد پایی از امپیریالیسم فرهنگی هست؟

میترا میرزا اقا بیگ
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۰۶/۳۱

بازنمود خود و دیگران در کتب درسی غرب: بررسی گفتمانی سری کتابهای انگلیش رزالت

بی بی ملیحه وامق شاهی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۰۶/۳۰

تاثیرات به کار گیری راهبردهای فراگیری زایشی بر تفکر انتقادی و نیز پیشرفت در مهارت خواندن فراگیران زبان انگلیسی

نسرین تیموری
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۱۰/۳۰

در باره راهبردهای ادب زبانی که گویشوران زبان فارسی و انگلیسی در مکاتبات بازرگانی به کار می گیرند

مرضیه داروغه
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۱۰/۱۶

بازنمود دگر-باشی در گفتمان اوباما: ایران و ایرانیان در گفتار او چه گونه تصویر می شوند؟

ملیحه پورمحمد
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۰۶/۳۱

پژوهشی میان-فرهنگی در کاربست راهبردهای ادب در نقد کتاب: آیا تفاوتی میان گویشوران انگلیسی و فارسی هست؟

سمیه خالدی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۰۶/۲۹

تفاوت های میان-فرهنگی و جنسیتی در به کارگیری گفتار-کنش پوزش خواهی: موردپژوهی گویشوران فارسی و انگلیسی

سعیده عمارتی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۰۶/۲۸

بازنمود مفهوم میان فرهنگی

ساره شریفی قنات غستانی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۰۶/۱۰

نگارش خلاق فعالیت-مدار از طریق آموزش صنایع بدیعی در تبلیغات دیداری

سلیم یاسمی
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۳/۱۰/۲۷

یافتن رابطه بین پنج خصوصیت اصلی شخصیتی معلمان زبان انگلیسی و خود پنداری شان

احمد زنگوئی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۰۹/۲۳

A criticalanalysis of discourse of power as refelected in political speeches by former u.s ppresident on occupation of iraq in 2003 and its implications for elt: a cda approach

احمد صداقت نیازآبادی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۰۶/۱۹

کاربرد ارجاعات برون متنی فرهنگی در کتابهای انکلیسی در دبیرستانهای دولتی ایران و موسسات خصوصی:مطالعه گفتمانی مقایسه ای به میزان بار ارجاعی

سیدجلال حامد حیدری
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۲/۱۲/۱۷