توزیع نمرات کلاسی از نیمسال اول 1388 تا نیمسال دوم 1393
نکات:
1.شیب ملایم فراوانی نمرات ثابت می کند هیچگونه دست کاری و تغییر مصنوعی در نمرات صورت نگرفته است. چرا که دستکاری این همه نمره برای ایجاد این روند دور از ذهن می نماید. این شیب ملایم در واقع حکایت از ترکیب دو منحنی فراوانی گوسی(یک توزیع فراوانی کاملاً طبیعی) است که اوج یکی در حول وحوش 14-16 و دیگری 19-20 می باشد. دانشجویان نیز بر حسب همت خود در این دو دسته تقریبی قابل تقسیم هستند: عده ای می خواهند نمره حداکثری را بگیرند و عده ای فقط می خواهند یک نمره متوسط نه چندان بد کسب کنند. از آنجایی که در تقریباً همه این دروس بارم ها و فرصت های کسب نمره متعدد هستند، لذا نمره تابع نوسانات اتفاقی امتحانات کتبی متداول نبوده و امکان متمایز شدن افراد بر حسب همت و تلاششان فراهم می شود.
2.همانطور که مشاهده می شود درصد نسبتاً بالایی از دانشجویان(بین 10% تا 35%) بین 19-20 را اخذ نموده اند، که این نشان از امکانپذیری کسب بالاترین نمرات در همه دروس دارد. این امکانپذیری بر این اساس است که اولاً دانشجویان خیلی زود از خطر افت نمره خود آگاه شده و فرصت تصحیح عملکرد می یابند. ثانیاً فرصت های جبران نمره در حین انجام تکالیف برای آنها فراهم می گردد.
3.در مقابل بند فوق، مشاهده می شود که کمتر از 3% دانشجویان از دروس مختلف مردود شده اند که نشانگر از آن است که علیرغم تسهیل کسب نمره خوب، اگر کسی به قوانین کلاس و فرصت های متعدد اخذ نمره و هشدارهای پی در پی اعتنایی ننماید، هیچگونه مماشاتی با وی نشده و حاضر نیستم دانشجویانم به هر قیمتی نمره حتی قبولی بگیرند. روی هم رفته فراهم بودن امکان کسب نمره بسیار خوب و ترس از نمره بسیار بد موجب حرکت دانشجو خواهد شد و با حرکت وی هست که هدف دانشگاه از آموزش محقق می شود.
شیوه ارزشیابی دانشجو
درس روشهای پژوهشی(33161170)
تکالیف مسلسل وار (هر هفته یک تکلیف) و بدون امتحان کتبی- نمرات در دو دسته نظم و یادگیری تقسیم می شوند.
درس کاتالیزورهای هتروژنی(33163234)
میان ترم و پایان ترم با سوالات بسیار مفهومی- پرسش کلاسی هر هفته برای ارزیابی حضور مجازی و قدرت حفظ
درس روش های تعیین مشخصات(33163369)
میان ترم و پایان ترم با سوالات عمدتاً حفظی- ارائه کلاسی و گزارش کتبی پروژه مطالعاتی طی دو مرحله برای ارزیابی درک مفهوم
درس انتقال وتوزیع گاز(23162063)
2 میان ترم و پایان ترم با سوالات حفظی و حل مسأله- 2 پروژه برنامه نویسی توام با امتحان حضوری جهت ارزیابی توان بکارگیری دانش
درس آشنایی با مهندسی شیمی(23161220)
میان ترم و پایان ترم با سوالات حفظی - 13 پروژه گروهی