| 1 |
معرفی درس و آشنایی با کتابخانه و سیر تحول کتابخانهها در ایران و جهان |
|
| 2 |
معرفی انواع کتابخانه و خدمات عمومی و تخصصی آنها |
|
| 3 |
آشنایی با نظامهای ردهبندی جهانی در کتابخانه |
|
| 4 |
منابع مرجع و انواع آن در کتابخانه |
|
| 5 |
خدمات مرجع چاپی و الکترونیکی |
|
| 6 |
معرفی پایگاههای اطلاعاتی ایرانی در حوزه علوم تربیتی (سید، ایرانداک، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) |
|
| 7 |
معرفی پایگاههای اطلاعاتی خارجی در حوزه علوم تربیتی با تأکید بر اریک |
|
| 8 |
کتابخانههای دیجیتال و شیوه دسترسی به آنها، با معرفی کتابخانه دیجیتال آستان قدس و تبیان |
|
| 9 |
مهارتهای سواد اطلاعاتی |
|
| 10 |
استانداردهای سواد اطلاعاتی |
|
| 11 |
سواد اطلاعاتی و سایرسوادها (رسانه، کتابخانه، رایانه) |
|
| 12 |
جستجو و روشهای ان در منابع کتابخانه (با تأکید بر جستجو در کتابخانههای دانشگاه فردوسی) |
|
| 13 |
آشنایی با موتورهای جستجو و ساختار آنها |
|
| 14 |
شیوه جستجو بهینه در موتورهای جستجو |
|
| 15 |
نقش کتابخانه و پایگاه داده در پژوهش |
|
| 16 |
استفاده از اینترنت برای بهبود سواد اطلاعاتی |
|