دکتر مجتبی مغربی
دانشیار
مجتبی مغربی
دکتر مجتبی مغربی
دانشیار
دانشکده مهندسی
مهندسی عمران
طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره این درس دارای دو بخش کلی برنامه¬ریزی و کنترل پروژه¬ها می¬باشد. بخش اول شامل سر فصل¬های کلی همچون مدیریت محدوده، ساختار شکست، روش¬های برنامه¬ریزی، ساختار شبکه¬ها، محاسبات زمان، محاسبات هزینه، موازنه زمان و هزینه و تخصیص منابع می¬باشد. بخش دوم نیز در دو قسمت کنترل زمان و هزینه¬های پروژه خلاصه می¬گردد. همچنین در این درس در طول ترم یک پروژه¬¬ی کامل و واقعی توسط دانشجویان انجام می¬پذیرد تا تفهیم مفاهیم تئوری هرچه بهتر صورت گیرد.
2 هدف کلی هدف اصلی این درس آموزش نحوه¬ی برنامه¬ریزی کامل پروژه¬های عمرانی در سه زمینه¬ی زمان، هزینه، منابع و در جهت نیل به بهترین کیفیت می¬باشد. همچنین کنترل هزینه و زمان پروژه¬های عمرانی در طول مدت ساخت، از جمله اهداف مدنظر در این درس می¬باشد.
3 روش تدریس نحوه تدریس در خصوص این درس شامل موارد زیر می‌گردد: الف) در هر جلسه، مروری کوتاه بر موضوعات جلسه قبل می‌گردد. سپس موضوع جلسه جدید مطرح می‌شود. ب) دانشجویان محترم با آمادگی قبلی و مرور موضوعات مطرح شده در جلسات قبل، در کلاس حضور داشته باشند. ج) سعی می‌شود تا آموزش مطالب درسی به صورت دو طرفه (استاد و دانشجو) پیش رود. لذا انتظار می‌رود که دانشجویان در بحث‌ها و پرسش و پاسخ و حل مسائل شرکت نمایند. د) با توجه به وجود نکات فراوان در موضوع درس، دانشجویان محترم باید از یادداشت¬برداری در زمان تدریس استفاده کنند. و) با توجه به مفصل بودن پروژه این درس انتظار می¬رود که دانشجویان تا هر جلسه¬ی ورکشاپ پروژه¬ی خود را تکمیل کرده و در طول جلسه رفع اشکال نمایند.
4 وظایف دانشجو حضور فعال و به موقع در کلاس، توجه به درس و مشارکت در مباحث درسی، حفظ نظم کلاس، تحویل به موقع و کامل تمارین، مطالعه درس از روی جزوه و منابع لازم جهت پیدا کردن تسلط به محتوا، شرکت در جلسه پایانترم و تحویل به موقع و کامل پروژه درسی.
5 منبع مدیریت و کنترل پروژه " دکتر علی حاج شیرمحمدی" – ویرایش جدید جزوه و یادداشت¬برداری¬های صورت گرفته توسط دانشجویان از مباحث مطرح شده در کلاس *نکات مطرح شده در کلاس از اهمیت ویژه¬ای برخوردار هستند، به همین دلیل دانشجویان محترم باید از این نکات یادداشت-برداری کرده و با حل مثال¬های متنوع و پروژه¬های تعریف شده، تسلط خود را بر موضوع درس افزایش دهند.
6 مواد و امکانات آموزشی دانشجویان از راه‌های زیر می‌توانند در خصوص مطالب درسی، با استاد درس تماس داشته باشند: الف) در ابتدای شروع کلاس درس ب) از طریق ایمیل به آدرس mojtabamaghrebi@ferdowsi.um.ac.ir ج) جلسات حضوری در دفتر استاد (لازم به ذکر است که جهت تخصیص زمان برای جلسه حضوری، از قبل باید از طریق ایمیل درخواست مکتوب داده شود)
7 نحوه ارزشیابی ارزشیابی کلی دانشجویان در دو بخش زیر صورت می¬گیرد: • پایان¬ترم : شامل سوالات تشریحی و محاسباتی از موضوعات تدریس شده در طول ترم • پروژه: انجام و تحویل پروژه¬¬ی تعریف شده برای هر شخص
8 فایل Pdf File