# | عنوان | توضیحات |
---|---|---|
1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | شناخت ساختار نمایشنامه، نمایشنامه نویسان بزرگ فرانسه در قرن ۲۰ میلادی از آغاز تا دوره معاصر و خوانش آثار نمایشی که در تحول این نوع ادبی تاثیر گذار بوده اند. |
2 | شایستگی های پایه | درک و تحلیل ادبیات قرن بیست از خلال تحلیل آثار نمایشی. شناخت اجزای تشکیل دهنده نمایشنامه و کارکرد آنها در بیان مضمون و نیز تحلیل محتوای اثر نمایشی. خوانش آثار نمایشی. |
3 | اهداف یادگیری | آشنایی با ژانرهای مهم نمایشنامه نویسی در قرن ۲۰ با تکیه بر سیر تحول نمایشنامه |
4 | روش تدریس | سخنرانی و مشارکت دانشجویان به صورت جلسات سمینار و بحث درباره آثار نمایشی |
5 | وظایف دانشجو | انتخاب یک اثر نمایشی از آثار قرن بیست فرانسه و مطرح نمودن سوال و تحلیل و پاسخ به سوال |
6 | منبع | BONNABEL, Anne-Marie, MILHAUD, Marie-Lucile, A la découverte du théâtre, Paris, Ellipses, 2000. EVRARD, Franck, Le Théâtre français du XXe siècle, Paris, Ellipses, 1995. RYNGAERT, Jean-Pierre, Introduction à l’analyse du théâtre, Paris, Armand Colin, « Cursus », 3e édition, 2008. RYNGAERT, Jean-Pierre, Lire le Théâtre contemporain, Paris, Dunod, 1994. VIALA, Alain (dir.), Le Théâtre en France des origines à nos jours, Paris, PUF, 1997. VIEGNES, Michel, Le Théâtre, problématiques essentielles, Paris, Hatier, 2007 |
7 | مواد و امکانات آموزشی | دیتا |
8 | نحوه ارزشیابی | امتحان کتبی پایان ترم 11 نمره- سمینار 5 نمره- ارائه کتبی موضوع پژوهش 2 نمره- فعالیت کلاسی 2 نمره |