طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره شناخت ساختار نمایشنامه، نمایشنامه نویسان بزرگ فرانسه در قرن ۲۰ میلادی از آغاز تا دوره معاصر و خوانش آثار نمایشی که در تحول این نوع ادبی تاثیر گذار بوده اند.
2 شایستگی های پایه درک و تحلیل ادبیات قرن بیست از خلال تحلیل آثار نمایشی. شناخت اجزای تشکیل دهنده نمایشنامه و کارکرد آنها در بیان مضمون و نیز تحلیل محتوای اثر نمایشی. خوانش آثار نمایشی.
3 اهداف یادگیری آشنایی با ژانرهای مهم نمایشنامه نویسی در قرن ۲۰ با تکیه بر سیر تحول نمایشنامه
4 روش تدریس سخنرانی و مشارکت دانشجویان به صورت جلسات سمینار و بحث درباره آثار نمایشی
5 وظایف دانشجو انتخاب یک اثر نمایشی از آثار قرن بیست فرانسه و مطرح نمودن سوال و تحلیل و پاسخ به سوال
6 منبع BONNABEL, Anne-Marie, MILHAUD, Marie-Lucile, A la découverte du théâtre, Paris, Ellipses, 2000. EVRARD, Franck, Le Théâtre français du XXe siècle, Paris, Ellipses, 1995. RYNGAERT, Jean-Pierre, Introduction à l’analyse du théâtre, Paris, Armand Colin, « Cursus », 3e édition, 2008. RYNGAERT, Jean-Pierre, Lire le Théâtre contemporain, Paris, Dunod, 1994. VIALA, Alain (dir.), Le Théâtre en France des origines à nos jours, Paris, PUF, 1997. VIEGNES, Michel, Le Théâtre, problématiques essentielles, Paris, Hatier, 2007
7 مواد و امکانات آموزشی دیتا
8 نحوه ارزشیابی امتحان کتبی پایان ترم 11 نمره- سمینار 5 نمره- ارائه کتبی موضوع پژوهش 2 نمره- فعالیت کلاسی 2 نمره