1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
تعداد واحد : 2
نوع واحد : نظری، اصلی |
2 |
هدف کلی |
اهداف کلی درس: شناخت شاعران بزرگ فرانسه در قرن 20، مطالعه اشعار و جریان های شعری قرن بیست که تاثیر گذار بر ادبیات جهان می باشند.
اهداف ویژه درس: دنبال کردن سیر تحول ادبیات قرن بیست با درک و تحلیل آثار غنی شعر فرانسه |
3 |
شایستگی های پایه |
شناخت عروض و قافیه در شعر فرانسه و انواع شعر، توانایی تحلیل و درک اشعار فرانسه |
4 |
اهداف یادگیری |
بررسی آثار شعرای قرن بیست ،
تحلیل برخی از اشعار کلودل، پل والری ، ژک پرور، رنه شار، سن ژان پرس ، شاعران تل کل ... و مطالعه عروض و قافیه آنها،
تبیین ویژگی ها ، اختلافات و اشتراکات سبک ها و مکتب های مختلف شعر در قرن بیست، جریان شناسی شعر معاصر فرانسه
آشنایی با مکتبهای فوتوریسم / اونا نیمیسم و بیان تحول جامعه شهری در ابتدای قرن بیست
گیوم آپولینر و شعرای سورئالیست: برتون، آراگون، الوار، کوکتو، ماکس ژکوب، ژول سوپرویل
شعر انقلابی و متعهد در قرن بیست
شعر غنایی در قرن بیست
مطالعه شعر نو فرانسه : نثر شعری فرانسیس پونژ ، ایو بونفوی ، کنو و جنبش الیپو
بحران در شعر معاصر فرانسه
شاعران فرانکوفون |
5 |
وظایف دانشجو |
انجام پروژه پژوهشی ارائه شفاهی و کتبی، انجام تکالیف کلاسی |
6 |
منبع |
1. Aquien, M. (2014). La versification : « Que sais-je ?» n° 1377. Presses universitaires de France.
2. Fourcaut, L. (1997). Lectures de la poésie française moderne et contemporaine. Nathan.
3. Fieschi, H. (2009), Combats du 20e siècle en poésie, Gallimard.
4. Gouvard, J. M. (1999). La versification. Presses universitaires de France.
5. Guiraud, P. (1953). Langage et versification d\\\\\\\\\\\\\\\'après l\\\\\\\\\\\\\\\'œuvre de Paul Valéry : étude sur la forme poétique dans ses rapports avec la langue (Vol. 56). C. Klincksieck.
6. Leuwers, D. (2016). Poètes français des XIXe et XXe siècles. Librairie générale française.
7. Sabatier, R. (2014) Histoire de la poésie française- Poésie du XXe siècle : La Tradition et évolution. Vol. 1., Albin Michel, France.
8. Richard, J. P. (2014). Onze études sur la poésie moderne. Le Seuil.
9. Verdier, L. (2001) Introduction à la poésie moderne et contemporaine, Hachette, Paris, France. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس مجهز به دیتا پروژکتور |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 30 درصد
میان ترم: 20 درصد
آزمون نهایی
نوشتاری : 30
عملکردی : ارائه دانشجو
پروژه:20 |
9 |
فایل |
Pdf File |
10 |
روش تدریس |
سخنرانی، پرسش و پاسخ در کلاس |