1 |
فایل |
Pdf File |
2 |
هدف کلی |
بهبود مهارتهای نگارش دانشجویان، نگارش انواع نامه اداری/غیر اداری |
3 |
شایستگی های پایه |
• آشنایی با انواع جمله و پاراگراف و حوزههای دستور زبان
• اصول اولیه پاراگراف نویسی |
4 |
اهداف یادگیری |
• نگارش متون کوتاه و ساده
• نگارش نامه و ایمیل کوتاه دوستانه
• پر کردن فرمهای ساده نظیر فرم هتلها، فرم عضویت کتابخانه
• آموزش بیان مراتب قدردانی و عذرخواهی
• آموزش نگارش متون روایی و توصیفی ساده
• تمرین در قالب نگارش متونی درباره جنبههای روزمره محیط اطراف )محل زندگی، کار، خانواده، سرگرمی ها(
• تمرین نگارش متون توصیفی و روایی ساده )توصیف واقعهای، توصیف تجربه های شخصی، نقل اتفاقاتی در گذشته و ...(
• رعایت انسجام در بیان ایده ها
• توصیف یک صحنه به زبان ساده، تعریف یک واقعه، تشریح، استدلال
• نگارش خلاق مانند متون شخصی، خاطره، توصیف ، متون تخیلی و غیره.
• آموزش اصول کلی نگارش برای پیام های کوتاه، یادداشت های دوستانه، و نامه نگاری های اداری و رسمی
• نگارش نامههای رسمی
• نگارش متون استدلالی
• آموزش نحوه انتخاب و به کارگیری عبارات مناسب در متن با توجه به هدف و مخاطب مورد نظر و سطح نگارشی
• آموزش بیان عواطف و احساسات مختلف برای تقدیر
• تشکر، تبریک و تسلیت، تشریح مشخصات و رزومه، درخواست های شغلی و اداری |
5 |
روش تدریس |
استفاده ترکیبی از سخنرانی، بحث گروهی و ارائههای فردی دانشجویان/ بخشی تئوری خواهد بود با معرفی نمونه های نامه های اداری/غیراداری/ بخش دیگر بررسی تکالیف دانشجویان، خوانش تکالیف و بحث در کلاس |
6 |
وظایف دانشجو |
انجام تکالیف، ارائه تکلیف در کلاس |
7 |
منبع |
Poisson-Quinton, S. (2017). Expression écrite 1 - Niveau A1. Paris : CLE international.
• Poisson-Quinton, S. Mimran, R. (2006). Expression écrite 2 - Niveau A2. Paris : CLE international
Verdol, J. (1997). Correspondance facile modèles de lettres. Hachette Livre
Sandrieu, D. (1983). Cing cents lettres pour tous les jours, Larousse
لطافتی، ر.بهرام بیگی، م. 2007. نامه نگاری (به زبان فرانسه). تهران: انتشارات سمت. |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر |