طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره دو واحد نظری
2 هدف کلی شناخت نظریه های مدرن ادبی در شاخه های مختلف، بررسی نکات ضعف و قوت نظریه های ادبی
3 شایستگی های پایه شناخت تاریخچه نقد ادبی و نظریه های ادبی کلاسیک، آشنایی با بافت جامعه فرانسه در قرون مختلف برای درک نقش و تاثیر بافت اجتماعی در شکل گیری نظریه های ادبی
4 اهداف یادگیری شناخت و کاربرد نظریه های ادبی برای تحلیل متن، استفاده از نظریه های مدرن ادبی برای انجام مطالعات فرهنگی، شناخت کاستی های نظریه های ادبی غربی آشنایی با نظریه های بینارشته ای نظیر نقد اکوپوئتیک، نقد زوپوئتیک آشنایی با اصول و روش های نقد ادبی نوین، تفسیرو نقد درون مایه آثار ادبی، پرورش عملی قدرت نقد در دانشجویان، بررسی شرایط تاریخی و اجتماعی اثر ادبی، نقد و مطالعه پس زمینه های مختلف در پیدایش اثر ادبی، نقد ادبی جدید، کند و کاو در ساختارهای تصورات نویسنده و طبقه بندی تخیلات ادبی، زبانشناسی و ادبیات، تحلیل گفتمان انتقادی، شناخت نقد پسااستعمارگرا، آشنایی با مطالعات زنان و بررسی نقاط ضعف و کاستی های نظریه های نقد فمینیسم، آشنایی با نظریه پردازان در حوزه نقد تخیل شناسی
5 روش تدریس به صورت گفتگو و بحث و تبادل نظر پیرامون نظریه های مورد مطالعه، بررسی پژوهش های صورت گرفته بر اساس این نظریه ها، بررسی متون تحلیل شده توسط دانشجویان
6 وظایف دانشجو مطالعه نظریه ها و تحلیل متون بر اساس متدهای نقد ادبی با ارائه کتبی و شفاهی در کلاس، انجام پژوهش بر روی یک اثر ادبی با استفاده از نظریه های مطالعه شده در کلاس
7 نحوه ارزشیابی مشارکت در کلاس و انجام تحقیق
8 منبع خطاط، نسرین، کهنمویی پور، ژاله (1394)، آخرین جریان های نقد ادبی در فرانسه، سمت.
9 مواد و امکانات آموزشی دیتا