1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس اصلی اختصاصی |
2 |
شایستگی های پایه |
خاستگاه نقد مضمونی متاثر از فلسفه پدیدارشناسی میباشد. شناخت فلسفه پدیدارشناسی |
3 |
اهداف یادگیری |
شناختن این روش نقد به ما کمک می کند تا نگاهی از یک زاویه جدید به متون ادبی داشته باشیم. آشنایی با نقش مکان در ابعاد اجتماعی اثر ادبی، شناخت مسیر نقد مضمونی به سمت ژئوکریتیک. آشنایی با ژئوپوئتیک، اکوپوئتیک. |
4 |
روش تدریس |
فایل مربوط به هر مبحث روی سامانه آفلاین قرار دارد و کلاس به صورت پرسش و پاسخ با مشارکت دانشجویان برگزار می شود. |
5 |
وظایف دانشجو |
مطالعه مباحث درس قبل از حضور در کلاس و شرکت در بحث و بررسی در کلاس، انجام یک پروژه تحقیقاتی در حوزه نقد مضمونی |
6 |
مواد و امکانات آموزشی |
کامپیوتر، اینترنت |
7 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در مباحث کلاس، انجام تکالیف و انجام و ارایه پروژه تحقیق در حوزه درس |
8 |
منبع |
بابک معین، مرتضی، 1390، نقد مضمونی آرا، اندیشه ها و روش شناسی ژرژ پوله: درک مقوله های زمان و مکان، علمی و فرهنگی. |
9 |
هدف کلی |
شناخت نقد مضمونی و رابطه آن با پدیدار شناسی مرلوپنتی، تحول نقد مضمونی و نقدهای نوی ادبی مانند نقد اکوپوئتیک و زیرشاخه های آن |
10 |
فایل |
Pdf File |