1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد نظری |
2 |
هدف کلی |
آشنا کردن دانشجویان با اصول و مبانی نقد ادبی و رویکردهای گوناگون نقد و مطالعه سیر تحولی آن در فرانسه
آشنایی با اصول و روش های نقد ادبی نوین، تفسیرو نقد درون مایه آثار ادبی، پرورش عملی قدرت نقد در دانشجویان، بررسی شرایط تاریخی و اجتماعی اثر ادبی، نقد ومطالعه پس زمینه های مختلف در پیدایش اثر ادبی، نقد ادبی جدید، کند و کاو در ساختارهای تصورات نویسنده و طبقه بندی تخیلات ادبی |
3 |
اهداف یادگیری |
• مطالعه خصوصیات و ویژگی های دیدگاهها و روشهای مختلف نقد ادبی از خلال نمونههای منتخب و کوتاه آثار منتقدین و مثالهایی از اعمال نقد یک اثر ادبی
• آشنایی با اصول و روش های نقد ادبی نوین
• تفسیرو نقد درون مایه آثار ادبی، پرورش عملی قدرت نقد در دانشجویان
• بررسی شرایط تاریخی و اجتماعی اثر ادبی
• نقد ومطالعه پس زمینه های مختلف در پیدایش اثر ادبی، نقد ادبی جدید
• کند و کاو در ساختارهای تصورات نویسنده و طبقه بندی تخیلات ادبی
استفاده از نقد در پژوهش های ادبی |
4 |
شایستگی های پایه |
شناخت نظریه های ادبی |
5 |
روش تدریس |
استفاده ترکیبی از سخنرانی، بحث گروهی و ارائههای فردی دانشجویان، بررسی مقاله در حوزه نظریه هایی که در کلاس تدریس شده است، استفاده از فیلم های آموزشی و پاورپوینت |
6 |
وظایف دانشجو |
انتخاب و تحلیل مقاله در حوزه های نقد تدریس شده در کلاس، شرکت در مباحث کلاسی |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
دیتا پروژکتور
رایانه
بلندگو
تخته |
8 |
نحوه ارزشیابی |
20 درصد ارزشیابی مستمر، 50 درصد نوشتاری امتحان پایانی و 30 درصد پروژه تحقیق |
9 |
منبع |
خطاط، کهنمویی پور(1394). آخرین جریان های نقد ادبی در فرانسه، سمت. |