طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره دو واحد نظری
2 هدف کلی آشنا کردن دانشجویان با اصول و مبانی نقد ادبی و رویکردهای گوناگون نقد و مطالعه سیر تحولی آن در فرانسه آشنایی با اصول و روش های نقد ادبی نوین، تفسیرو نقد درون مایه آثار ادبی، پرورش عملی قدرت نقد در دانشجویان، بررسی شرایط تاریخی و اجتماعی اثر ادبی، نقد ومطالعه پس زمینه های مختلف در پیدایش اثر ادبی، نقد ادبی جدید، کند و کاو در ساختارهای تصورات نویسنده و طبقه بندی تخیلات ادبی
3 اهداف یادگیری • مطالعه خصوصیات و ویژگی های دیدگاهها و روش‌های مختلف نقد ادبی از خلال نمونه‌های منتخب و کوتاه آثار منتقدین و مثال‌هایی از اعمال نقد یک اثر ادبی • آشنایی با اصول و روش های نقد ادبی نوین • تفسیرو نقد درون مایه آثار ادبی، پرورش عملی قدرت نقد در دانشجویان • بررسی شرایط تاریخی و اجتماعی اثر ادبی • نقد ومطالعه پس زمینه های مختلف در پیدایش اثر ادبی، نقد ادبی جدید • کند و کاو در ساختارهای تصورات نویسنده و طبقه بندی تخیلات ادبی استفاده از نقد در پژوهش های ادبی
4 شایستگی های پایه شناخت نظریه های ادبی
5 روش تدریس استفاده ترکیبی از سخنرانی، بحث گروهی و ارائه‌های فردی دانشجویان، بررسی مقاله در حوزه نظریه هایی که در کلاس تدریس شده است، استفاده از فیلم های آموزشی و پاورپوینت
6 وظایف دانشجو انتخاب و تحلیل مقاله در حوزه های نقد تدریس شده در کلاس، شرکت در مباحث کلاسی
7 مواد و امکانات آموزشی دیتا پروژکتور رایانه بلندگو تخته
8 نحوه ارزشیابی 20 درصد ارزشیابی مستمر، 50 درصد نوشتاری امتحان پایانی و 30 درصد پروژه تحقیق
9 منبع خطاط، کهنمویی پور(1394). آخرین جریان های نقد ادبی در فرانسه، سمت.