1 |
هدف کلی |
آشنایی با اسطوره های مادر • درک و تحلیل آثار ادبی از خلال شناخت اسطوره ای • شناخت اسطوره ها و درک نقش اساطیر در تحلیل آثار ادبی • شناخت هسته درونی اسطوره، خرداسطوره های میانی در بازنویسی اسطوره در آثار ادبی • آشنایی با مطالعات اسطوره ای و اسطوره پژوهی • افزایش توان پژوهشی دانشجویان در این حوزه درک و تحلیل آثار ادبی از خلال شناخت اسطوره ای : بسیاری از آثار ادبی (اعم از رمان، نمایشنامه، شعر ...) با اسطوره ها به شکل مستقیم یا غیر مستقیم پیوند دارند. • مطالعه شبکه اسطورهای یونانی وآشنایی با اقتباس اسطوره و بازنویسی اسطوره در قرون مختلف که به مطالعات تطبیقی کمک خواهد کرد. |
2 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
دو واحد نظری |
3 |
شایستگی های پایه |
توانایی های زبانی لازم برای درک روایت اسطوره ها |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با اسطوره ها و درک نقش اساطیر در تحلیل آثار ادبی، آشنایی با حوزه اسطوره پژوهی، افزایش توان پژوهشی دانشجویان در این حوزه |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی استاد و بحث و بررسی با دانشجویان، فیلم های آموزشی |
6 |
وظایف دانشجو |
انجام یک تحقیق در مورد اسطوره به صورت تطبیقی یا در آثار ادبی فرانسه |
7 |
منبع |
بختیاری مهدی.(1389) اسطوره های موازی. نشر مرکز.
Belfiore, J. C. (2003). Dictionnaire de mythologie grecque et romaine. Larousse. Calame, C. (2015). Qu'est-ce que la mythologie grecque?. Gallimard Commelin, P. (2017). Mythologie grecque et romaine. FV Éditions. . Grimal, P. (2018). La mythologie grecque. Presses universitaires de France |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
دیتا |
9 |
نحوه ارزشیابی |
مشارکت در کلاس، انجام تحقیق و امتحان کتبی |
10 |
فایل |
Pdf File |