طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس الزامی رشته ریاضیات و کاربردها
2 هدف کلی آشنایی دانشجو با مفهوم حلقه به عنوان یکی از مفاهیم کلیدی جبر
3 شایستگی های پایه تسلط به مباحث دروس مبانی علوم ریاضی و مبانی جبر
4 اهداف یادگیری در پایان این درس دانشجو با انواع حلقه ها آشنا شده و مفاهیم چند جمله ای و مفهوم تجزیه را به دقت فرا می گیرد
5 روش تدریس این درس یک درس تئوری است و تدریس آن به صورت تدریس مستقیم همراه با سوال و جواب از دانشجو خواهد بود
6 وظایف دانشجو حضور در جلسات کلاس همراه با آمادگی کافی، مطالعه درس و حل تمرینهای کافی قبل از هر جلسه کلاس و بسنده نکردن به مطالبی که سر کلاس ارائه می شود.
7 منبع 1. نخستین درس در جبر مجرد، نوشته جان ب. فرالی، ترجمه دکتر علی اکبر عالم زاده، انتشارات علمی و فنی ویرایش ششم. 2. اساس جبر مجرد، نوشته دی. اس. مالک. جان مردسون و ام. کی. سن، ترجمه دکتر محمدرضا رجب زاده مقدم و سید محمد داور پناه، انتشارات دانشگاه امام رضا (ع) 3. جبر، نوشته توماس دبلیو. هانگرفورد، ترجمه دکتر علی اکبر عالم زاده و دکتر حسین ذاکری، انتشارات پژوهش. 4. مباحثی در جبر، نوشته آی. ان. هرشتاین، ترجمه دکتر علی اکبر عالم زاده، موسسه نشر علوم نوین. 5. گامهایی در جبر تعویضپذیر، نوشته رودنی شارپ، ترجمه دکتر محمد مهدی ابراهیمی، مرکز نشر دانشگاهی.
8 مواد و امکانات آموزشی کلاس درس، تخته، وسیله نوشتن، وسیله پاک کردن تخته و کتابخانه، ویدئو پروژکتور.
9 نحوه ارزشیابی تعداد ۵ آزمون میان ترم و یک آزمون پایان ترم و کلاس حل تمرین
10 فایل Pdf File