1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس پایه |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجو با حسابان چند متغیره |
3 |
شایستگی های پایه |
تسلط بر مباحث ریاضی عمومی 1 |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو پس از گذراندن این درس:
1. مختصات قطبی و رسم نمودار تابع و محاسبات مربوط به آن را فرا می گیرد.
2. هندسه فضایی مقدماتی، معادلات خط و صفحه در فضا و بردارها و رویه های درجه دوم استاندارد را فرا می گیرد.
3. توابع برداری و دیدگاه های هندسی و فیزیکی آنها و محاسبات مربوط به آنها را فرا می گیرد.
4. توابع چند متغیره و حساب دیفرانسیل آنها را فرا می گیرد.
5. انتگرالهای دو و سه گانه و روشهای محاسبات و کاربردهای آنها را فرا می گیرد.
6. حسابان برداری و قضایای گرین، استوکس و واگرایی را فرا می گیرد. |
5 |
روش تدریس |
شیوه آموزش به روش یادگیری معکوس و یادگیری تلفیقی خواهد بود.
برای هر جلسه کلاس حداکثر 4 فایل تصویری حدودا 15 دقیقه ای در اختیار دانشجو قرار می گیرد. این فایل ها در قالب mp4 خواهد بود. دانشجویان عزیز موظف مختار هستند قبل از شروع کلاس فایل ها را ببینند و تا حد قابل قبولی مطالب مورد نظر را متوجه شوند.
در هر جلسه کلاس با توجه به اینکه چه تعدادی از دانشجویان فایل های تصویری را قبل از کلاس دیده اند به یکی از دو روش زیر عمل خواهد شد:
1. ابتدا در حدود 30 دقیقه مطالب فایل ها مرور خواهد شد و اشکالات دانشجویان از فایلهای تصویری دیده شده رفع می شود و پس از آن کلاس در قالب پرسش و پاسخ و حل مساله پیش خواهد رفت. چنانچه کلاس درس مجهز به تخته هوشمند باشد راه حل سوالهای مطرح شده در کلاس ضبط خواهد شد و در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.
2. تمام مطالب فایل ها دوباره به شکل کامل تدریس خواهد شد و چنانچه فرصت بود تعدادی مساله طرح و در مورد حل آن در کلاس بحث می شود.
انتخاب هر یک از دو روش بالا به عهده دانشجویان محترم خواهد بود و پس از چند جلسه با نظر دانشجویان یکی از روشهای فوق برای ادامه نیمسال انتخاب خواهد شد. |
6 |
وظایف دانشجو |
ورای وظایف معمول یک دانشجو نکات زیر بایستی رعایت شود:
1. در صورت امکان دیدن ویدئوهای تدریس قبل از حضور در کلاس
2. مشارکت فعال هنگام تدریس در کلاس و بیان نظر خود درباره مسائل مطرح شده خواه این نظر درست باشد خواه اشتباه
3. داشتن روحیه همکاری با بقیه دانشجویان بویژه کمک کردن به دانشجویانی که به هر دلیلی نمی توانند از همه توانمندی های خود در کلاس و بیرون کلاس استفاده کنند.
4. شرکت منظم در کلاس های حل تمرین.
5. داشتن روحیه مطالبه گری چه در زمان کلاس چه خارج از آن در مورد هر آنچه به تدریس این درس مرتبط می شود. |
7 |
منبع |
حساب دیفرانسل و انتگرال نوشته جیمز استوارت (ترجمه های متفاوت موجود است) |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
برای استاد: کلاس مجهز به تخته هوشمند و ویدئو پروژکتور، امکانات سخت افزاری تدریس برون خط چون قلم، میکروفون، وب کم.
برای دانشجو: موبایل یا کامپیوتر با قابلیت اتصال به اینترنت و قلم و کاغذ. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
آزمون های میان ترم و پایان ترم. کلاس حل تمرین و تمرین های تحویلی. |
10 |
فایل |
Pdf File |