1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
درس الزامی رشته و اولین درس که به طور نظام مند در مورد فضاهای برداری و مباحث مرتبط صحبت می کند. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجو با مفهوم فضای برداری و مفهوم بردار در ریاضی. |
3 |
شایستگی های پایه |
تسلط بر مفاهیم معرفی شده در درس (دروس) مبانی علوم ریاضی. |
4 |
اهداف یادگیری |
دانشجو پس از گذراندن این درس قادر خواهد بود:
1. دستکاههای معادلات خطی را به روشی نظام مند حل کند یا عدم وجود جواب آنها را ثابت کند.
2. با ماتریس ها هم به عنوان موجودات ریاضی هم ابزارهایی بسیار مهم در جبر خطی آشنا شود.
3. مفهوم فضای برداری را فراگیرد و بتواند خواص آن را به عنوان یک موجود مجرد ریاضی بشناسد.
4. تبدیلات خطی را بشناسد و ارتباط آنها با ماتریسها و کمک گرفتن از ماتریسها در مبحث تبدیلات خطی را فراگرفته باشد.
5. مقادیر و بردارهای ویژه ماتریس ها و تبدیلات خطی را بشناسد و بتواند آنها را محاسبه کند.
6. قطری شدن و مثلثی شدن تبدیلات خطی را فراگیرد. |
5 |
روش تدریس |
تدریس مستقیم و کلاس حل تمرین. |
6 |
وظایف دانشجو |
ورای وظایف معمول یک دانشجو نکات زیر بایستی رعایت شود:
1. در صورت امکان دیدن ویدئوهای تدریس قبل از حضور در کلاس
2. مشارکت فعال هنگام تدریس در کلاس و بیان نظر خود درباره مسائل مطرح شده خواه این نظر درست باشد خواه اشتباه
3. داشتن روحیه همکاری با بقیه دانشجویان بویژه کمک کردن به دانشجویانی که به هر دلیلی نمی توانند از همه توانمندی های خود در کلاس و بیرون کلاس استفاده کنند.
4. شرکت منظم در کلاس های حل تمرین.
5. داشتن روحیه مطالبه گری چه در زمان کلاس چه خارج از آن در مورد هر آنچه به تدریس این درس مرتبط می شود. |
7 |
منبع |
1. ک . م. هافمن، ر. کنزی، جبر خطی، ترجمه جمشید فرشیدی، مرکز نشر دانشگاهی، 1394. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
برای استاد: کلاس مجهز به تخته هوشمند و ویدئو پروژکتور، امکانات سخت افزاری تدریس برون خط چون قلم، میکروفون، وب کم.
برای دانشجو: موبایل یا کامپیوتر با قابلیت اتصال به اینترنت و قلم و کاغذ. |
9 |
نحوه ارزشیابی |
• آزمون میان ترم 7 نمره
• تمرین های تحویلی 6 نمره
• پروژه های اختیاری 2 نمره
• آزمون پایان ترم 7 نمره |
10 |
فایل |
Pdf File |