طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره درس پایه
2 هدف کلی آشنایی دانشجو با حسابان یک متغیره
3 شایستگی های پایه تسلط بر ریاضیات دبیرستان
4 اهداف یادگیری دانشجو پس از گذراندن این درس: 1. تابع را هم به شکل مفهومی هم به شکل محاسباتی فرا گرفته است. 2. مفهوم و محاسبات مربوط به حد توابع یک متغیره را فراگرفته است. 3. مفهوم مشتق و کاربردهای آن را می داند. 4. انتگرال معین و نامعین توابع یک متغیره، روش های محاسباتی و کاربردهای آن را فراگرفته است. 5. دنباله ها و سری های عددی را هم به شکل مفهومی هم محاسباتی می داند. 6. سری های توانی و کاربردهای آن را فراگرفته است.
5 روش تدریس شیوه آموزش به روش یادگیری مستقیم خواهد بود.
6 وظایف دانشجو ورای وظایف معمول یک دانشجو نکات زیر بایستی رعایت شود: 1. مشارکت فعال هنگام تدریس در کلاس و بیان نظر خود درباره مسائل مطرح شده خواه این نظر درست باشد خواه اشتباه 2. داشتن روحیه همکاری با بقیه دانشجویان بویژه کمک کردن به دانشجویانی که به هر دلیلی نمی توانند از همه توانمندی های خود در کلاس و بیرون کلاس استفاده کنند. 3. شرکت منظم در کلاس های حل تمرین. 4. داشتن روحیه مطالبه گری چه در زمان کلاس چه خارج از آن در مورد هر آنچه به تدریس این درس مرتبط می شود.
7 منبع حساب دیفرانسل و انتگرال نوشته جیمز استوارت (ترجمه های متفاوت موجود است)
8 مواد و امکانات آموزشی برای استاد: کلاس مجهز به تخته هوشمند و ویدئو پروژکتور، امکانات سخت افزاری تدریس برون خط چون قلم، میکروفون، وب کم. برای دانشجو: موبایل یا کامپیوتر با قابلیت اتصال به اینترنت و قلم و کاغذ.
9 نحوه ارزشیابی 1. آزمون میان ترم اول از مباحث 9 جلسه اول 5 نمره 2. آزمون میان ترم دوم از مباحث 11 جلسه بعدی 6 نمره 3. آزمون پایان ترم از مباحث باقیمانده 7 نمره 4. شرکت در کلاس حل تمرین و تحویل تمرینهای تحویلی 4 نمره
10 فایل Pdf File