1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزء دروس اصلی و تخصصی گرایشهای مدیریت می باشد |
2 |
هدف کلی |
درک رویکردها، مفاهیم کاربردی و مدلهای مدیریت استراتژیک |
3 |
شایستگی های پایه |
دانش پایه و مرتبط با موضوعات مدیریت مانند مبانی و اصول مدیریت، مفاهیم پایه بازاار یابی و.... |
4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی دانشجویان باموضوعات کاربردی مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک
آشنا یی دانشجویان با مباحث پیشرفته در زمینه مدیریت استراتژیک |
5 |
روش تدریس |
تدریس بصورت سخنرانی-بحث و مشارکت گروهی کلاس-ارائه مفاهیم بصورت گروهی و یا انفرادی توسط دانشجو یان |
6 |
وظایف دانشجو |
تدوین برنامه استراتژیک برای یک سازمان بر اساس معیارهای طرح شده در کلاس و شرکت در امتحان کتبی |
7 |
منبع |
خدادا حسینی، سید حمید؛ عزیزی، شهریار، مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک رویکردی جامع، انتشارات صفار.
فردآر، دیوید، مدیریت استراتژی، ترجمه: سید محمد اعرابی و محمد تقی زاده مطلق، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.
لازر، فیلیپ، مدیریت استراتژیک جهانی، ترجمه: رحیم نیا، فریبرز، ابراهیم مشرقی و مریم عبادی، انتشارات آستان قدس رضوی (به نشر).
Thompson, John, Martin, Frank (2010), Strategic management: a wareness and change, South-Western Pub (6th edition) |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
وایت برد- رایانه- پروژکتور |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی از طریق آزمون کتبی و ارزیابی پروژه درسی تا 40 درصد |