| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس جزو درسهای اصلی گرایش آموزش زبان فارسی در رشته زبان و ادبیات فارسی میباشد |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی با نظریهها و روشهای تدریس زبان |
| 3 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نظریهها و روشهای تدریس زبان، بررسی معایب و مزایای آنها، بهکارگیری این روشها در آموزش زبان فارسی. برای یادگیری بهتر این روشها، از تمرینهای عملی و کاربردی در کلاس درس استفاده میشود. لازم به ذکر است آشنایی با روشهای تدریس، دانش حرفهای مدرسان را پایهریزی میکند و به آنها کمک میکند به شیوهی تدریس خود شکلی شفافتر ببخشند. |
| 4 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با اصطلاحات تدریس و آشنایی با روش تذریس دستور-ترجمه |
| 5 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با مکتبهای فکری زبان دوم و آشنایی با روش با روش تدریس مستقیم |
| 6 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نظریه های فراگیری زبان و تدریس شنیداری-گفتاری |
| 7 |
اهداف یادگیری |
بررسی مطالعات عصب شناختی و اشنایی با روش تدریس صامت |
| 8 |
اهداف یادگیری |
آشنایی روش تدریس یادگیری جمعی و روش تدریس پاسخ فیزیکی کامل، نظریه رفتارگرایی و یادگیری معنادار |
| 9 |
اهداف یادگیری |
روش تدریس ارتباطی، روش تدریس آموزشمحور و زبانکارمحور، بررسی نظریه روانشناسی انسانی راجرز |
| 10 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با ابعاد سیاسی آموزش زبان و رویکرد مشارکتی، آموزش زبان تکلیفمحور |
| 11 |
اهداف یادگیری |
ارزیابی دانشجویان |
| 12 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با هوش های چندگانه |
| 13 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نظریه مغزهای سهگانه و نظریههای تدریس مبتنی بر حس و هیجان ، راهکارهای یادگیری |
| 14 |
اهداف یادگیری |
آشنایی باالگوی تدریس چندحسی، راهکارهای یادگیری زبان دوم |
| 15 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با الگوی تدریس شناخت بدنمندو مزایای آن در تدریس |
| 16 |
اهداف یادگیری |
آشنایی باالگوی تدریس هَیَجامَد و مزایای آن در تدریس |
| 17 |
اهداف یادگیری |
آشنایی با نقش سرمایهی حسی-هیجانی در تدریس |
| 18 |
اهداف یادگیری |
بررسی اجمالی معایب و مزایای هریک از روشهای تدریس ذکر شده |
| 19 |
اهداف یادگیری |
مرور کلی مطالب |
| 20 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت |
| 21 |
روش تدریس |
استفاده از پاورپوینت |
| 22 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 23 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 24 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 25 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 26 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 27 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 28 |
روش تدریس |
ارزیابی عملی (شیوه تدریس) و کتبی |
| 29 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 30 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 31 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 32 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 33 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 34 |
روش تدریس |
استفاده از کتاب درسی و ارائه مطالب با پاورپوینت و ارایه توضیح نکات مهم به صورت شفاهی، بحث و بررسی مقاله معرفی شده توسط دانشجو (مشارکت گروهی) |
| 35 |
روش تدریس |
مشارکت گروهی |
| 36 |
روش تدریس |
مشارکت گروهی |
| 37 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی |
| 38 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 39 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 40 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 41 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 42 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 43 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 44 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 45 |
وظایف دانشجو |
حضور در امتحان میان ترم |
| 46 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 47 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 48 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 49 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 50 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 51 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی (ارائه مقاله معرفی شده) |
| 52 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس، مطالعه مستمر مطالب ارائه شده، شرکت در فعالیت کلاسی |
| 53 |
وظایف دانشجو |
حضور در کلاس |
| 54 |
منبع |
Larsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما. |
| 55 |
منبع |
Larsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما.
مقاله، پاورپوینت |
| 56 |
منبع |
arsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما.
مقاله، پاورپوینت |
| 57 |
منبع |
arsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما.
مقاله، پاورپوینت |
| 58 |
منبع |
arsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما.
مقاله، پاورپوینت |
| 59 |
منبع |
arsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما.
مقاله، پاورپوینت |
| 60 |
منبع |
arsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما.
مقاله، پاورپوینت |
| 61 |
منبع |
arsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما.
مقاله، پاورپوینت |
| 62 |
منبع |
arsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما.
مقاله، پاورپوینت |
| 63 |
منبع |
arsen-freeman, D. & Anderson, M. (2011). Techniques and Principles in Language Teaching (third edition). Oxford University Press.
براون، اچ. داگلاس. (1381). اصول یادگیری و آموزش زبان. مترجم: منصور فهیم. تهران: رهنما.
ضیاءحسینی، محمد. (1385). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: رهنما.
مقاله، پاورپوینت |
| 64 |
منبع |
پاورپوینت و مقاله |
| 65 |
منبع |
پاورپوینت و مقاله، کتاب چندحسی بینز، کتاب چندحسی مونتسوری |
| 66 |
منبع |
پاورپوینت، مقاله |
| 67 |
منبع |
پاورپوینت و مقاله |
| 68 |
منبع |
پاورپوینت و مقاله |
| 69 |
منبع |
پاورپوینت |
| 70 |
منبع |
مرور کلی |
| 71 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کتاب درسی، پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 72 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کتاب درسی، پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 73 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کتاب درسی، پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 74 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کتاب درسی، پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 75 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کتاب درسی، پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 76 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کتاب درسی، پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 77 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کتاب درسی، پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 78 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کتاب درسی، پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 79 |
مواد و امکانات آموزشی |
امتحان کتبی |
| 80 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از کتاب درسی، پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 81 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 82 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 83 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 84 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 85 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از پاورپوینت و مقالات علمی-پژوهشی معتبر |
| 86 |
مواد و امکانات آموزشی |
استفاده از پاورپوینت |
| 87 |
مواد و امکانات آموزشی |
پاورپوینت |
| 88 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر، ارائه کلاسی، آزمون میانترم و پایان ترم |
| 89 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی |
| 90 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 91 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 92 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 93 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 94 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 95 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 96 |
نحوه ارزشیابی |
امتحان کتبی |
| 97 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 98 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 99 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 100 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 101 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 102 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی و ارائه مقاله |
| 103 |
نحوه ارزشیابی |
شرکت در فعالیت کلاسی |
| 104 |
نحوه ارزشیابی |
حضور در کلاس و شرکت در فعالیت کلاسی |
| 105 |
فایل |
Pdf File |