صفحات خانگی دانشگاه فردوسی مشهد

پایان نامه ها

# عنوان پایان نامه مقطع دانشجو تاریخ دفاع
1 بررسی میزان موفّقیّت مدرّسان آموزش زبان فارسی مدارس المهدی «ع» لبنان از دیدگاه فارسی‌آموزان لبنانی کارشناسی ارشد ایمان فرحات ۱۴۰۳/۱۲/۰۱
2 بررسی تأثیر آموزش داستان‌های مثنوی معنوی به روش‌ داستان‌سرایی دیجیتال بر پایۀ الگوی زبامغز بر هوش هیجانی، هوش معنوی و سبک هویّت نوجوانان دکتری (Ph.D) زهرا جهانی ۱۴۰۳/۱۰/۳۰
3 بررسی تأثیر آموزش معکوس درس فارسی بر انگیزش فعّال/ منفعل، تمایل به برقراری ارتباط و میزان یادگیری دانش‌آموزان دورة متوسطۀ دوم کارشناسی ارشد شراره قره قاشلو ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
4 ارائه‌ الگوی آموزشی زبان فارسی مبتنی بر شعر و موسیقی سنّتی و بررسی تأثیر آن بر میزان تمایل به ادبیّات فارسی و فرهنگ ایرانی در فارسی‌آموزان سطح پیشرفته کارشناسی ارشد ایلیا طاهری بشرویه ۱۴۰۳/۰۷/۲۲
5 طرّاحی سکّوی واقعیّت‌افزودۀ تحت وب مبتنی‌بر الگوی زبامغز و بررسی تأثیر آن بر درکمطلب زبانآموزان غیرفارسی‌زبان کارشناسی ارشد فاطمه سعدی ۱۴۰۳/۰۷/۰۱
6 بررسی ارتباط دغدغه‌مندی معلّمان فارسی با انگیزش فعّال/منفعل و میزان تمایل به حضور در کلاس دانش آموزان دورۀ متوسطۀ اوّل کارشناسی ارشد فاطمه نیکوی رزگی ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
7 بررسی میزان فرسودگی تحصیلی، طلاق عاطفی‌آموزشی، رضایت‌مندی و نگرش به رشتۀ تحصیلی در دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری رشتة زبان و ادبیّات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد کارشناسی ارشد سیده فائزه حسینی خواه ۱۴۰۳/۰۶/۱۱
8 بررسی سطوح انرژی معلمان ادبیات فارسی از دیدگاه دانش‌ آموزان دوره متوسطه دوم کارشناسی ارشد سیدعیسی موحدی فر ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
9 بررسی تأثیر تدریس ادبیّات فارسی مبتنی بر الگوی ارتباطی مؤثّر بر میزان رضایت‌مندی، هیجانات تحصیلی و راهبردهای انگیزشی برای یادگیری دانش‌آموزان دورة متوسطه دوم کارشناسی ارشد سارا میربلوک سوستانی ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
10 بررسی زباهنگ آموزشی دغدغه‌مندی در معلّمان زبان و ادبیّات فارسی دورۀ متوسطۀ اوّل بر اساس الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ کارشناسی ارشد شهلا محمدی ملک ابادی ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
11 بررسی تأثیرات آموزش‌های چندحسی محیطی و چندحسی موضوعی بر تمایل به نگارش، خلّاقیت در نگارش توصیفی و غرقگی دانشجویان مقطع کارشناسی در نگارش دانشگاهی دکتری (Ph.D) زهرا شریعت پناه ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
12 هیجان نخبه بینی دانش آموزان و بازتاب آن در کتاب های فارسی:مطالعه موردی دوره متوسطه اول کارشناسی ارشد فاطمه سلطانی ثانی ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
13 بررسی کتاب‌های فارسی در پرتوی الگوی زبامغز: مطالعۀ موردی پایۀ ششم دبستان کارشناسی ارشد مریم مدیری ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
14 بررسی ترجیحات نوازه‌گیری دانشجویان از حیث متغیرهای جنسیت و رشتۀ تحصیلی: مطالعۀ موردی نوازه‌های ادبی و غیرادبی کارشناسی ارشد مرضیه ایمانی ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
15 بررسی رابطۀ میان هوش هیجان‌حسّی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی با پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان پایۀ دهم متوسطه: مطالعۀ موردی درس‌های ادبیات فارسی، عربی و زبان انگلیسی کارشناسی ارشد فائزه پوریزدان پناه کرمانی ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
16 تحلیل محتوای کتاب دستور زبان فارسی (1) بر اساس الگوی مفهومی آموزش کارشناسی ارشد سیدمحمدمجید موسوی گرمارودی ۱۴۰۰/۱۲/۱۷
17 تحلیل زباهنگ آموزشی همگراسازی‌ تفکر: موردی از کلاس‌های درس زبان و ادبیات فارسی دورۀ متوسطۀ اول کارشناسی ارشد مهدیه احسان ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
18 تحلیل‌محتوای کتاب فارسی‌عمومی بر اساس کلان‌شایستگی‌های شناختی، هیجانی‌اجتماعی، حسی‌ادراکی و ارزش‌ها: مطالعه موردی درسنامه دانشگاهی محمود فتوحی و حبیب‌الله عباسی کارشناسی ارشد فاطره کاظمی ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
19 تحلیل محتوای کتاب تاریخ ادبیات ایران (4)‌ بر اساس الگوی مفهومی آموزش کارشناسی ارشد فاطمه قاسمی ۱۳۹۹/۱۱/۲۸
20 آسیب‌شناسی و تحلیل محتوای کتاب‌های تاریخ زبان فارسی بر اساس الگوی هَیَجامَد و معرفی الگوی روایت‌محور هَیَجامَدی برای تدوین متون کارشناسی ارشد زهرا جهانی ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
21 آسیب‌شناسی و تحلیل محتوای کتاب‌های نگارش مقطع تحصیلی ابتدایی در پرتو الگوی هَیَجامَد کارشناسی ارشد اعظم جنتی فر ۱۳۹۸/۱۰/۲۲