| 1 | 
                        بررسی سطوح انرژی معلّمان ادبیّات فارسی از دیدگاه دانشآموزان دورۀ متوسّطۀ دوم | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            سیدعیسی موحدی فر                         | 
                        ۱۴۰۴/۰۶/۳۱ | 
                    
                                    
                        | 2 | 
                        ارائۀ الگوی آموزشی زبان فارسی مبتنی بر شعر و موسیقی سنّتی و بررسی تأثیر آن بر میزان تمایل به ادبیّات فارسی و فرهنگ ایرانی در فارسی آموزان سطح پیشرفته | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            ایلیا طاهری بشرویه                         | 
                        ۱۴۰۴/۰۶/۲۴ | 
                    
                                    
                        | 3 | 
                        بررسی تأثیر آموزش معکوس درس فارسی بر انگیزش فعّال، انگیزش منفعل، تمایل به برقراری ارتباط و میزان یادگیری دانشآموزان دورة متوسّطۀ دوّم | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            شراره قره قاشلو                         | 
                        ۱۴۰۴/۰۵/۰۸ | 
                    
                                    
                        | 4 | 
                        تأثیرات آموزشهای چندحسی محیطی و چندحسی موضوعی بر تمایل به نگارش  دانشگاهی، خلاقیت در نگارش توصیفی و غرقگی دانشجویان مقطع کارشناسی | 
                        دکتری (Ph.D) | 
                        
                            زهرا شریعت پناه                         | 
                        ۱۴۰۴/۰۴/۱۶ | 
                    
                                    
                        | 5 | 
                        بررسی «زباهنگ آموزشی دغدغهمندی» در دبیران زبان و ادبیّات فارسی دورۀ متوسّطۀ اوّل براساس الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            شهلا محمدی ملک آبادی                         | 
                        ۱۴۰۳/۱۲/۰۱ | 
                    
                                    
                        | 6 | 
                        بررسی میزان موفّقیّت مدرّسان آموزش زبان فارسی مدارس المهدی «ع» لبنان از دیدگاه فارسیآموزان لبنانی | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            ایمان فرحات                         | 
                        ۱۴۰۳/۱۲/۰۱ | 
                    
                                    
                        | 7 | 
                        بررسی تأثیر آموزش داستانهای مثنوی معنوی به روش داستانسرایی دیجیتال بر پایۀ الگوی زبامغز بر هوش هیجانی، هوش معنوی و سبک هویّت نوجوانان | 
                        دکتری (Ph.D) | 
                        
                            زهرا جهانی                         | 
                        ۱۴۰۳/۱۰/۳۰ | 
                    
                                    
                        | 8 | 
                        طرّاحی سکّوی واقعیّتافزودۀ تحت وب مبتنیبر الگوی زبامغز و بررسی تأثیر آن بر درکمطلب زبانآموزان غیرفارسیزبان | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            فاطمه سعدی                         | 
                        ۱۴۰۳/۰۷/۰۱ | 
                    
                                    
                        | 9 | 
                        بررسی ارتباط دغدغهمندی معلّمان فارسی با انگیزش فعّال/منفعل و میزان تمایل به حضور در کلاس دانش آموزان دورۀ متوسطۀ اوّل | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            فاطمه نیکوی رزگی                         | 
                        ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ | 
                    
                                    
                        | 10 | 
                        بررسی میزان فرسودگی تحصیلی، طلاق عاطفیآموزشی، رضایتمندی و نگرش به رشتۀ تحصیلی در دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسیارشد و دکتری رشتة زبان و ادبیّات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            سیده فائزه حسینی خواه                         | 
                        ۱۴۰۳/۰۶/۱۱ | 
                    
                                    
                        | 11 | 
                        بررسی تأثیر تدریس ادبیّات فارسی مبتنی بر الگوی ارتباطی مؤثّر بر میزان رضایتمندی، هیجانات تحصیلی و راهبردهای انگیزشی برای یادگیری دانشآموزان دورة متوسطه دوم | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            سارا میربلوک سوستانی                         | 
                        ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ | 
                    
                                    
                        | 12 | 
                        هیجان نخبه بینی دانش آموزان و بازتاب آن در کتاب های فارسی:مطالعه موردی دوره متوسطه اول | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            فاطمه سلطانی ثانی                         | 
                        ۱۴۰۲/۰۶/۲۷ | 
                    
                                    
                        | 13 | 
                        بررسی  کتابهای فارسی در پرتوی الگوی زبامغز: مطالعۀ موردی پایۀ ششم دبستان | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            مریم مدیری                         | 
                        ۱۴۰۲/۰۶/۲۶ | 
                    
                                    
                        | 14 | 
                        بررسی ترجیحات نوازهگیری دانشجویان از حیث متغیرهای جنسیت و رشتۀ تحصیلی: مطالعۀ موردی نوازههای ادبی و غیرادبی | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            مرضیه ایمانی                         | 
                        ۱۴۰۱/۰۷/۲۴ | 
                    
                                    
                        | 15 | 
                        بررسی رابطۀ میان هوش هیجانحسّی و راهبردهای یادگیری شناختی و فراشناختی با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایۀ دهم متوسطه: مطالعۀ موردی درسهای ادبیات فارسی، عربی و زبان انگلیسی | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            فائزه پوریزدان پناه کرمانی                         | 
                        ۱۴۰۱/۰۷/۲۳ | 
                    
                                    
                        | 16 | 
                        تحلیل محتوای کتاب دستور زبان فارسی (1) بر اساس الگوی مفهومی آموزش | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            سیدمحمدمجید موسوی گرمارودی                         | 
                        ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ | 
                    
                                    
                        | 17 | 
                        تحلیل زباهنگ آموزشی همگراسازی تفکر: موردی از کلاسهای درس زبان و ادبیات فارسی دورۀ متوسطۀ اول | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            مهدیه احسان                         | 
                        ۱۴۰۰/۱۰/۱۱ | 
                    
                                    
                        | 18 | 
                        تحلیلمحتوای کتاب فارسیعمومی بر اساس کلانشایستگیهای شناختی،  هیجانیاجتماعی، حسیادراکی و ارزشها: مطالعه موردی درسنامه دانشگاهی  محمود فتوحی و حبیبالله عباسی | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            فاطره کاظمی                         | 
                        ۱۴۰۰/۰۷/۲۹ | 
                    
                                    
                        | 19 | 
                        تحلیل محتوای کتاب تاریخ ادبیات ایران (4) بر اساس الگوی مفهومی آموزش | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            فاطمه قاسمی                         | 
                        ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ | 
                    
                                    
                        | 20 | 
                        آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای تاریخ زبان فارسی بر اساس الگوی هَیَجامَد و معرفی الگوی روایتمحور هَیَجامَدی برای تدوین متون | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            زهرا جهانی                         | 
                        ۱۳۹۹/۰۹/۱۹ | 
                    
                                    
                        | 21 | 
                        آسیبشناسی و تحلیل محتوای کتابهای نگارش مقطع تحصیلی ابتدایی در پرتو الگوی هَیَجامَد | 
                        کارشناسی ارشد | 
                        
                            اعظم جنتی فر                         | 
                        ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ |