| 1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس تخصصی کارشناسی ارشد گرایش آموزش زبان فارسی است |
| 2 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با فناوریهای نوین در آموزش زبان فارسی |
| 3 |
اهداف یادگیری |
1- بررسی نرمافزارهای آموزشی و کمکآموزشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی و تولید محتوای آموزشی
2- بررسی محیطهای یادگیری الکترونیکی
3- تولید مواد آموزشی برای مهارتهای زبانی به کمک فناوریهای نوین
4- آشنایی با آزمونسازی آنلاین
5- آشنایی با چگونگی ایجاد شبکههای اجتماعی آموزشی و ...
6- کسب مهارت در استفاده از سایتها و وبلاگهای آموزش زبان فارسی
7- شناسایی بانکهای اطلاعاتی و نرمافزارهای پژوهشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی
8- بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش و پژوهش زبان فارسی
9- آشنایی با آموزش چندرسانهای، رایانهمحور و موبایلمحور
10- آشنایی با نحوۀ تولید و کاربرد محتوای مبتنی بر فناوری در مراکز مختلف |
| 4 |
روش تدریس |
تلفیقی از سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث کلاسی، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان در بحث های کلاسی، معرفی نرمافزارهای مرتبط , بهرهگیری از انواع بسترهای مجازی در آموزش زبان فارسی، استفاده از فناوریهای نوین و فیلمهای آموزشی و بازدید از مراکز فناور مرتبط با آموزش زبان فارسی |
| 5 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر در کلاس، انجام تمرینهای عملی، بررسی و تحلیل نرم افزارهای کاربردی مرتبط با آموزش زبان، انجام پروژه |
| 6 |
منبع |
1- حمزه بیگی، طیبه و مقصودی، مجتبی. (1383). نگرش برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و نظام مدیریتی یادگیری، درسی در عصر فناوری اطلاعات ارتباطات. انتشارات آییژ .
2- حیدرزادگان، ع.، اسماعیلی، ه. و شهرکی، ع. (1393). یادگیری الکترونیکی تولید و اجرای محتوا. انتشارات جهاد دانشگاهی.
3- کمالی نهاد، علی اکبر و خوش نظر، حکیمه (1397). کاربرد فناوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی. نگار کمال.
4- عباسی، سیفاله و بادله، علیرضا. (1393). تولید محتوای الکترونیکی (نرم افزار آموزشی): استانداردها، ابزارها، نرم افزارها. دیباگران.
5- علی آبادی، خدیجه. (1397). مقدمات تکنولوژی آموزشی. انتشارات دانشگاه پیام نور.
6- ملکی، صفیالله. (1388). فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش. انتشارات جهاد دانشگاهی.
7- مهرمحمدی، محمود و نفیسی، عبدالحسین. (1383). تدوین سیاستهای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش. وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی.
8- نوروزی، داریوش و رضوی، سیدعباس. (1390). مبانی طراحی آموزشی. انتشارات سمت.
9- مجموعه مقالات همایش فناوری آموزشی (رویکردی نوین در نظامهای آموزشی)
10- مجموعه مقالات همایش آموزش الکترونیکی |
| 7 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه و ویدئوپروژکتور، فیلمها و کلیپهای آموزشی، نرمافزارهای مرتبط |
| 8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 4 نمره؛ پروژۀ کلاسی : 6 نمره؛ امتحان پایان ترم و پروژه: 10 نمره |
| 9 |
فایل |
Pdf File |
| 10 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس تخصصی کارشناسی ارشد گرایش آموزش زبان فارسی است |
| 11 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با فناوریهای نوین در آموزش زبان فارسی |
| 12 |
اهداف یادگیری |
1- بررسی نرمافزارهای آموزشی و کمکآموزشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی و تولید محتوای آموزشی
2- بررسی محیطهای یادگیری الکترونیکی
3- تولید مواد آموزشی برای مهارتهای زبانی به کمک فناوریهای نوین
4- آشنایی با آزمونسازی آنلاین
5- آشنایی با چگونگی ایجاد شبکههای اجتماعی آموزشی و ...
6- کسب مهارت در استفاده از سایتها و وبلاگهای آموزش زبان فارسی
7- شناسایی بانکهای اطلاعاتی و نرمافزارهای پژوهشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی
8- بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش و پژوهش زبان فارسی
9- آشنایی با آموزش چندرسانهای، رایانهمحور و موبایلمحور
10- آشنایی با نحوۀ تولید و کاربرد محتوای مبتنی بر فناوری در مراکز مختلف |
| 13 |
روش تدریس |
تلفیقی از سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث کلاسی، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان در بحث های کلاسی، معرفی نرمافزارهای مرتبط , بهرهگیری از انواع بسترهای مجازی در آموزش زبان فارسی، استفاده از فناوریهای نوین و فیلمهای آموزشی و بازدید از مراکز فناور مرتبط با آموزش زبان فارسی |
| 14 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر در کلاس، انجام تمرینهای عملی، بررسی و تحلیل نرم افزارهای کاربردی مرتبط با آموزش زبان، انجام پروژه |
| 15 |
منبع |
1- حمزه بیگی، طیبه و مقصودی، مجتبی. (1383). نگرش برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و نظام مدیریتی یادگیری، درسی در عصر فناوری اطلاعات ارتباطات. انتشارات آییژ .
2- حیدرزادگان، ع.، اسماعیلی، ه. و شهرکی، ع. (1393). یادگیری الکترونیکی تولید و اجرای محتوا. انتشارات جهاد دانشگاهی.
3- کمالی نهاد، علی اکبر و خوش نظر، حکیمه (1397). کاربرد فناوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی. نگار کمال.
4- عباسی، سیفاله و بادله، علیرضا. (1393). تولید محتوای الکترونیکی (نرم افزار آموزشی): استانداردها، ابزارها، نرم افزارها. دیباگران.
5- علی آبادی، خدیجه. (1397). مقدمات تکنولوژی آموزشی. انتشارات دانشگاه پیام نور.
6- ملکی، صفیالله. (1388). فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش. انتشارات جهاد دانشگاهی.
7- مهرمحمدی، محمود و نفیسی، عبدالحسین. (1383). تدوین سیاستهای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش. وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی.
8- نوروزی، داریوش و رضوی، سیدعباس. (1390). مبانی طراحی آموزشی. انتشارات سمت.
9- مجموعه مقالات همایش فناوری آموزشی (رویکردی نوین در نظامهای آموزشی)
10- مجموعه مقالات همایش آموزش الکترونیکی |
| 16 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه و ویدئوپروژکتور، فیلمها و کلیپهای آموزشی، نرمافزارهای مرتبط |
| 17 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 4 نمره؛ پروژۀ کلاسی : 6 نمره؛ امتحان پایان ترم و پروژه: 10 نمره |
| 18 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس تخصصی کارشناسی ارشد گرایش آموزش زبان فارسی است |
| 19 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با فناوریهای نوین در آموزش زبان فارسی |
| 20 |
اهداف یادگیری |
1- بررسی نرمافزارهای آموزشی و کمکآموزشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی و تولید محتوای آموزشی
2- بررسی محیطهای یادگیری الکترونیکی
3- تولید مواد آموزشی برای مهارتهای زبانی به کمک فناوریهای نوین
4- آشنایی با آزمونسازی آنلاین
5- آشنایی با چگونگی ایجاد شبکههای اجتماعی آموزشی و ...
6- کسب مهارت در استفاده از سایتها و وبلاگهای آموزش زبان فارسی
7- شناسایی بانکهای اطلاعاتی و نرمافزارهای پژوهشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی
8- بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش و پژوهش زبان فارسی
9- آشنایی با آموزش چندرسانهای، رایانهمحور و موبایلمحور
10- آشنایی با نحوۀ تولید و کاربرد محتوای مبتنی بر فناوری در مراکز مختلف |
| 21 |
روش تدریس |
تلفیقی از سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث کلاسی، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان در بحث های کلاسی، معرفی نرمافزارهای مرتبط , بهرهگیری از انواع بسترهای مجازی در آموزش زبان فارسی، استفاده از فناوریهای نوین و فیلمهای آموزشی و بازدید از مراکز فناور مرتبط با آموزش زبان فارسی |
| 22 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر در کلاس، انجام تمرینهای عملی، بررسی و تحلیل نرم افزارهای کاربردی مرتبط با آموزش زبان، انجام پروژه |
| 23 |
منبع |
1- حمزه بیگی، طیبه و مقصودی، مجتبی. (1383). نگرش برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و نظام مدیریتی یادگیری، درسی در عصر فناوری اطلاعات ارتباطات. انتشارات آییژ .
2- حیدرزادگان، ع.، اسماعیلی، ه. و شهرکی، ع. (1393). یادگیری الکترونیکی تولید و اجرای محتوا. انتشارات جهاد دانشگاهی.
3- کمالی نهاد، علی اکبر و خوش نظر، حکیمه (1397). کاربرد فناوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی. نگار کمال.
4- عباسی، سیفاله و بادله، علیرضا. (1393). تولید محتوای الکترونیکی (نرم افزار آموزشی): استانداردها، ابزارها، نرم افزارها. دیباگران.
5- علی آبادی، خدیجه. (1397). مقدمات تکنولوژی آموزشی. انتشارات دانشگاه پیام نور.
6- ملکی، صفیالله. (1388). فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش. انتشارات جهاد دانشگاهی.
7- مهرمحمدی، محمود و نفیسی، عبدالحسین. (1383). تدوین سیاستهای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش. وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی.
8- نوروزی، داریوش و رضوی، سیدعباس. (1390). مبانی طراحی آموزشی. انتشارات سمت.
9- مجموعه مقالات همایش فناوری آموزشی (رویکردی نوین در نظامهای آموزشی)
10- مجموعه مقالات همایش آموزش الکترونیکی |
| 24 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه و ویدئوپروژکتور، فیلمها و کلیپهای آموزشی، نرمافزارهای مرتبط |
| 25 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 4 نمره؛ پروژۀ کلاسی : 6 نمره؛ امتحان پایان ترم و پروژه: 10 نمره |
| 26 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس تخصصی کارشناسی ارشد گرایش آموزش زبان فارسی است |
| 27 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با فناوریهای نوین در آموزش زبان فارسی |
| 28 |
اهداف یادگیری |
1- بررسی نرمافزارهای آموزشی و کمکآموزشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی و تولید محتوای آموزشی
2- بررسی محیطهای یادگیری الکترونیکی
3- تولید مواد آموزشی برای مهارتهای زبانی به کمک فناوریهای نوین
4- آشنایی با آزمونسازی آنلاین
5- آشنایی با چگونگی ایجاد شبکههای اجتماعی آموزشی و ...
6- کسب مهارت در استفاده از سایتها و وبلاگهای آموزش زبان فارسی
7- شناسایی بانکهای اطلاعاتی و نرمافزارهای پژوهشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی
8- بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش و پژوهش زبان فارسی
9- آشنایی با آموزش چندرسانهای، رایانهمحور و موبایلمحور
10- آشنایی با نحوۀ تولید و کاربرد محتوای مبتنی بر فناوری در مراکز مختلف |
| 29 |
روش تدریس |
تلفیقی از سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث کلاسی، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان در بحث های کلاسی، معرفی نرمافزارهای مرتبط , بهرهگیری از انواع بسترهای مجازی در آموزش زبان فارسی، استفاده از فناوریهای نوین و فیلمهای آموزشی و بازدید از مراکز فناور مرتبط با آموزش زبان فارسی |
| 30 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر در کلاس، انجام تمرینهای عملی، بررسی و تحلیل نرم افزارهای کاربردی مرتبط با آموزش زبان، انجام پروژه |
| 31 |
منبع |
1- حمزه بیگی، طیبه و مقصودی، مجتبی. (1383). نگرش برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و نظام مدیریتی یادگیری، درسی در عصر فناوری اطلاعات ارتباطات. انتشارات آییژ .
2- حیدرزادگان، ع.، اسماعیلی، ه. و شهرکی، ع. (1393). یادگیری الکترونیکی تولید و اجرای محتوا. انتشارات جهاد دانشگاهی.
3- کمالی نهاد، علی اکبر و خوش نظر، حکیمه (1397). کاربرد فناوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی. نگار کمال.
4- عباسی، سیفاله و بادله، علیرضا. (1393). تولید محتوای الکترونیکی (نرم افزار آموزشی): استانداردها، ابزارها، نرم افزارها. دیباگران.
5- علی آبادی، خدیجه. (1397). مقدمات تکنولوژی آموزشی. انتشارات دانشگاه پیام نور.
6- ملکی، صفیالله. (1388). فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش. انتشارات جهاد دانشگاهی.
7- مهرمحمدی، محمود و نفیسی، عبدالحسین. (1383). تدوین سیاستهای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش. وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی.
8- نوروزی، داریوش و رضوی، سیدعباس. (1390). مبانی طراحی آموزشی. انتشارات سمت.
9- مجموعه مقالات همایش فناوری آموزشی (رویکردی نوین در نظامهای آموزشی)
10- مجموعه مقالات همایش آموزش الکترونیکی |
| 32 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه و ویدئوپروژکتور، فیلمها و کلیپهای آموزشی، نرمافزارهای مرتبط |
| 33 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 4 نمره؛ پروژۀ کلاسی : 6 نمره؛ امتحان پایان ترم و پروژه: 10 نمره |
| 34 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
این درس از دروس تخصصی کارشناسی ارشد گرایش آموزش زبان فارسی است |
| 35 |
هدف کلی |
آشنایی دانشجویان با فناوریهای نوین در آموزش زبان فارسی |
| 36 |
اهداف یادگیری |
1- بررسی نرمافزارهای آموزشی و کمکآموزشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی و تولید محتوای آموزشی
2- بررسی محیطهای یادگیری الکترونیکی
3- تولید مواد آموزشی برای مهارتهای زبانی به کمک فناوریهای نوین
4- آشنایی با آزمونسازی آنلاین
5- آشنایی با چگونگی ایجاد شبکههای اجتماعی آموزشی و ...
6- کسب مهارت در استفاده از سایتها و وبلاگهای آموزش زبان فارسی
7- شناسایی بانکهای اطلاعاتی و نرمافزارهای پژوهشی در حوزۀ آموزش زبان فارسی
8- بررسی نقش هوش مصنوعی در آموزش و پژوهش زبان فارسی
9- آشنایی با آموزش چندرسانهای، رایانهمحور و موبایلمحور
10- آشنایی با نحوۀ تولید و کاربرد محتوای مبتنی بر فناوری در مراکز مختلف |
| 37 |
روش تدریس |
تلفیقی از سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث کلاسی، مشارکت فردی و گروهی دانشجویان در بحث های کلاسی، معرفی نرمافزارهای مرتبط , بهرهگیری از انواع بسترهای مجازی در آموزش زبان فارسی، استفاده از فناوریهای نوین و فیلمهای آموزشی و بازدید از مراکز فناور مرتبط با آموزش زبان فارسی |
| 38 |
وظایف دانشجو |
حضور مستمر در کلاس، انجام تمرینهای عملی، بررسی و تحلیل نرم افزارهای کاربردی مرتبط با آموزش زبان، انجام پروژه |
| 39 |
منبع |
1- حمزه بیگی، طیبه و مقصودی، مجتبی. (1383). نگرش برنامه درسی مبتنی بر فناوری اطلاعات و نظام مدیریتی یادگیری، درسی در عصر فناوری اطلاعات ارتباطات. انتشارات آییژ .
2- حیدرزادگان، ع.، اسماعیلی، ه. و شهرکی، ع. (1393). یادگیری الکترونیکی تولید و اجرای محتوا. انتشارات جهاد دانشگاهی.
3- کمالی نهاد، علی اکبر و خوش نظر، حکیمه (1397). کاربرد فناوری در آموزش زبان و ادبیات فارسی. نگار کمال.
4- عباسی، سیفاله و بادله، علیرضا. (1393). تولید محتوای الکترونیکی (نرم افزار آموزشی): استانداردها، ابزارها، نرم افزارها. دیباگران.
5- علی آبادی، خدیجه. (1397). مقدمات تکنولوژی آموزشی. انتشارات دانشگاه پیام نور.
6- ملکی، صفیالله. (1388). فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش. انتشارات جهاد دانشگاهی.
7- مهرمحمدی، محمود و نفیسی، عبدالحسین. (1383). تدوین سیاستهای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش و پرورش. وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی.
8- نوروزی، داریوش و رضوی، سیدعباس. (1390). مبانی طراحی آموزشی. انتشارات سمت.
9- مجموعه مقالات همایش فناوری آموزشی (رویکردی نوین در نظامهای آموزشی)
10- مجموعه مقالات همایش آموزش الکترونیکی |
| 40 |
مواد و امکانات آموزشی |
رایانه و ویدئوپروژکتور، فیلمها و کلیپهای آموزشی، نرمافزارهای مرتبط |
| 41 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر: 4 نمره؛ پروژۀ کلاسی : 6 نمره؛ امتحان پایان ترم و پروژه: 10 نمره |