| 1 |
آشنایی با مفاهیم، چارچوب و طرح درس |
|
| 2 |
آشنایی با ویژگیهای پژوهش، اهداف پژوهش و آشنایی با انواع مقاله در حوزهی آموزش زبان فارسی به لحاظ ماهیت، روش و هدف، معرفی موتورهای جستجوگر |
|
| 3 |
مفهومشناسی اصطلاحات پژوهش، آشنایی با مفاهیم فرضیه، معرفی انواع متغیر، آشنایی با انواع مقاله و مراحل پژوهش در حوزه آموزش زبان فارسی |
|
| 4 |
عرصههای انواع پژوهش در آموزش زبان و بررسی نمونه مقالات ترویجی، کاربردی، مروری و .. |
|
| 5 |
بررسی انواع تعاریف در پژوهش، انتخاب موضوع و مسالهسازی، اصول فرضیهسازی و ویژگیهای پرسش پژوهش |
|
| 6 |
شیوهی نگارش مقدمه و بیان مساله و بررسی مقالههای علمی-پژوهشی مربوط به آموزش زبان فارسی به لحاظ نحوه نگارش مقدمه، سوال و فرضیه پژوهش |
|
| 7 |
بررسی طرحهای پیشنهادی دانشجویان بهلحاظ عنوان، سوال و فرضیه |
|
| 8 |
شیوهی نگارش پیشینه، شیوهی مستندسازی اطلاعات درون متن، روش شناسایی منابع تحقیق و معرفی پایگاههای اطلاعاتی ادبیات و علوم انسانی |
|
| 9 |
آشنایی با انواع روش تحقیق براساس ماهیت دادهها، بررسی ویژگیهای پژوهشهای کیفی و کمی، معرفی انواع نمونهگیری در حوزهی آموزش زبان فارسی |
|
| 10 |
بررسی ویژگیهای پژوهش میدانی، بررسی انواع پرسشنامه و مصاحبه |
|
| 11 |
تجزیه و تحلیل با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی، خلاصهکردن دادهها |
|
| 12 |
شیوهی نگارش نتیجهگیری و منابع، ارجاعنویسی، آشنایی با سبکهای استناددهی جهانی |
|
| 13 |
بررسی مقالات علمی-پژوهشی در حوزهی آموزش زبان فارسی به لحاظ نوع نگارش منابع و نتیجهگیری، مرجعشناسی تحقیق و بررسی انواع منابع |
|
| 14 |
شیوهی نگارش پیشنهاده و بررسی اجزای آن در رشته آموزش زبان فارسی |
|
| 15 |
شناسایی و انتخاب موضوع پایاننامه، بررسی مجلات علمی-پژوهشی در حوزهی آموزش زبان فارسی |
|
| 16 |
بررسی پیشنهادههای دانشجویان و بررسی اجزای آنها |
|