1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
با توجه به اینکه دانشجویان این رشته با مباحث فنی تولید فرآورده های کشاورزی آشنایی دارند، لازم است به مبحث اقتصاد و بازار این محصولات و مدیریت در این صنعت که هدف نهایی تولید محصولات است، توجه شود که هدف این درس توجه به این موضوع است. |
2 |
هدف کلی |
بهره گیری از مباحث علم اقتصاد در جریان تولید، هزینه کرد و بازاریابی فرآورد های کشاورزی و عمل در نقطه بهینه و شناخت ترجیحات مصرف کنندگان و مدیریت صحیح حوزه های مختلف دانشی واحد صنایع غذایی |
3 |
شایستگی های پایه |
آشنایی با مباحث فنی تولید و هزینه در بخش تولید فرآورده های کشاورزی |
4 |
اهداف یادگیری |
تقویت تفکر خلاق، تفکر سیستمی و تفکر انتقادی |
5 |
روش تدریس |
سخنرانی، پرسش و پاسخ، بحث گروهی و مبتنی بر مسأله |
6 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس، انجام تکالیف، شرکت در آزمونهای مختلف میان ترم و پایان ترم، انجام کارهای گروهی به صورت پروژه |
7 |
منبع |
بخشوده، م و اکبری، ن. اقتصاد کشاورزی. انتشارات دانشگاه شهید باهنر کرمان
اصول بازاریابی، فیلیپ کاتلر
کراوفورد. مدیریت بازاریابی محصولات کشاورزی و مواد غذایی. ترجمه: سیاوش دهقانیان، محمد قربانی و فرخ دین قزلی. انتشارات دانشگاه فردوسی مشهد
رنگریز، ح. و ج. محرابی، 1391. تئوریهای مدیریت پیشرفته، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین، چاپ دوم. |
8 |
مواد و امکانات آموزشی |
کلاس، تخته وایت برد، ماژیک، ویدئو پروژکتور، سامانه های وبینار و وی یو |
9 |
نحوه ارزشیابی |
ارزیابی شفاهی 2.5
میان ترم 7
پایان ترم 8
تکالیف هفتگی 2.5 |
10 |
فایل |
Pdf File |