1 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
اقتصاد خرد یکی از دروس تخصصی رشته اقتصاد کشاورزی است که مبنای بسیاری از تصمیم گیری ها در بنگاهها و واحدهای اقتصادی تلقی می شود. در این درس چگونگی رفتار انسانها و انتخابهایشان را در سطح واحدهای خرد یا کوچک اقتصادی مانند یک فرد، یک بنگاه، یک صنعت یا بازار یک کالای خاص بررسی میکند و به چگونگی تعامل بین خریداران و مصرفکنندگان و عوامل مؤثر در انتخاب خریداران میپردازد. |
2 |
هدف کلی |
آشنایی با تئوری مطلوبیت و رجحان
تئوری رفتار مصرف کننده
آشنایی با تقاضای مصرف کننده(معمولی و هیکسی)
بررسی تقاضای بازار
آشنایی با تابع مخارج |
3 |
اهداف یادگیری |
بهره گیری از تئوریهای اقتصادی خرد در پژوهش ها و تحلیل های اقتصادی
تحلیل رفتار انسانها و انتخاب هایشان در سطح واحدهای خرد یا کوچک اقتصادی مانند یک فرد، یک بنگاه، یک صنعت یا بازار یک کالای خاص
تحلیل چگونگی تعامل بین خریداران و مصرف کنندگان و عوامل موثر در انتخاب خریداران |
4 |
روش تدریس |
پرسش و پاسخ و مسأله محور، حل تمرینهای مختلف، همراه با مشارکت دانشجویان در زمان تدریس (به صورت سوال از دانشجویان و طی مسیر جهت نیل به پاسخ (که پاسخ همان موضوع تدریس در هر جلسه است) البته لازم به ذکر است که در صورتی که موضوع تدریس به عنوان مثال آشنایی با تئوریهای اقتصاد خرد باشد لاجرم تدریس مستقیم با رویکرد تبیین کاربرد هر فرمول پس از بیان مثالها و مسائل کاربردی انجام می شود. |
5 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس
مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته
انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
شرکت در آزمون کلاسی |
6 |
منبع |
فرگوسن، چارلز و گولد، جان. 1980. نظریه اقتصاد خرد. جلد اول. ترجمه: روزبهان، م. مرکز نشر دانشگاهی.
سجاد فرجی دیزجی. 1392. تئوری اقتصاد خرد. نشر فوژان. |
7 |
مواد و امکانات آموزشی |
تخته وایت برد
ویدئو پروژکتور |
8 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر (آزمونک) 1
تکالیف هفتگی 1
امتحان پایانترم 10
امتحان میانترم 6
فعالیتهای گروهی 1 |
9 |
شایستگی های پایه |
ریاضیات 1 |