طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 نحوه ارزشیابی ارزشیابی مستمر (آزمونک) 1 تکالیف هفتگی 2 امتحان پایان‌ترم 8 امتحان میان‌ترم 8 ارزیابی شفاهی 1
2 روش تدریس پرسش و پاسخ و مسأله محور همراه با مشارکت دانشجویان در زمان تدریس (به صورت سوال از دانشجویان و طی مسیر جهت نیل به پاسخ (که پاسخ همان موضوع تدریس در هر جلسه است) البته لازم به ذکر است در صورتی که موضوع تدریس به عنوان مثال بیان فرمولها و فرمول و تکنیک انجام می شود.
3 وظایف دانشجو حضور فعال در کلاس مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته شرکت در آزمون کلاسی
4 منبع اقتصاد منابع طبیعی- سوری. ابراهیمی ارزش گذاری محیط زیست- قربانی. فیروززارع اقتصاد کشاورزی- بخشوده. اکبری
5 مواد و امکانات آموزشی ماژیک و تخته وایت برد ویدئو پروژکتور
6 جایگاه درس در برنامه درسی دوره یکی از مهمترین چالشهای مدیریت منابع طبیعی عدم توجه به توانمندیها و قابلیتهای ابزارهای اقتصادی در بهره برداری بهینه و کنترل حد مطلوب آلودگی این منابع می باشد و معمولا در این زمینه بیشتر از ابزارهای دستور و کنترل استفاده می شود. مطمئناً آشنایی دانشجویان رشته علوم و مهندسی محیط زیست با چنین ادبیات اقتصادی و قابلیتهای آنها می تواند نقش مهمی در مدیریت بهینه منابع طبیعی ایفا نماید.
7 هدف کلی آشنایی با اصول اولیه اقتصاد و ابزارهی اقتصادی در زمینه مدیریت منابع طبیعی
8 شایستگی های پایه آشنایی نسبی با منابع مختلف به ویژه منابع طبیعی تجدید ناپذیر آگاهی از چالشهای مدیریت بهینه منابع طبیعی
9 اهداف یادگیری تبیین لزوم و اهمیت توجه به اقتصاد در مدیریت منابع طبیعی و آشنایی با جایگاه تحلیلهای اقتصادی در این زمینه ارتقای تفکر سیستمی در مدیریت منابع طبیعی ارتقای تفکر انتقادی در زمینه بهره برداری بهینه از منابع و روشها و تکنیکهای نیل به آنها
10 فایل Pdf File