1 |
نحوه ارزشیابی |
ارزشیابی مستمر (آزمونک) 1
تکالیف هفتگی 2
امتحان پایانترم 8
امتحان میانترم 8
ارزیابی شفاهی 1 |
2 |
روش تدریس |
پرسش و پاسخ و مسأله محور همراه با مشارکت دانشجویان در زمان تدریس (به صورت سوال از دانشجویان و طی مسیر جهت نیل به پاسخ (که پاسخ همان موضوع تدریس در هر جلسه است) البته لازم به ذکر است در صورتی که موضوع تدریس به عنوان مثال بیان فرمولها و فرمول و تکنیک انجام می شود. |
3 |
وظایف دانشجو |
حضور فعال در کلاس
مطالعه مطالب ارائه شده در جلسات گذشته
انجام تکالیف ارائه شده در جلسات گذشته
شرکت در آزمون کلاسی |
4 |
منبع |
اقتصاد منابع طبیعی- سوری. ابراهیمی
ارزش گذاری محیط زیست- قربانی. فیروززارع
اقتصاد کشاورزی- بخشوده. اکبری |
5 |
مواد و امکانات آموزشی |
ماژیک و تخته وایت برد
ویدئو پروژکتور |
6 |
جایگاه درس در برنامه درسی دوره |
یکی از مهمترین چالشهای مدیریت منابع طبیعی عدم توجه به توانمندیها و قابلیتهای ابزارهای اقتصادی در بهره برداری بهینه و کنترل حد مطلوب آلودگی این منابع می باشد و معمولا در این زمینه بیشتر از ابزارهای دستور و کنترل استفاده می شود. مطمئناً آشنایی دانشجویان رشته علوم و مهندسی محیط زیست با چنین ادبیات اقتصادی و قابلیتهای آنها می تواند نقش مهمی در مدیریت بهینه منابع طبیعی ایفا نماید. |
7 |
هدف کلی |
آشنایی با اصول اولیه اقتصاد و ابزارهی اقتصادی در زمینه مدیریت منابع طبیعی |
8 |
شایستگی های پایه |
آشنایی نسبی با منابع مختلف به ویژه منابع طبیعی تجدید ناپذیر
آگاهی از چالشهای مدیریت بهینه منابع طبیعی |
9 |
اهداف یادگیری |
تبیین لزوم و اهمیت توجه به اقتصاد در مدیریت منابع طبیعی و آشنایی با جایگاه تحلیلهای اقتصادی در این زمینه
ارتقای تفکر سیستمی در مدیریت منابع طبیعی
ارتقای تفکر انتقادی در زمینه بهره برداری بهینه از منابع و روشها و تکنیکهای نیل به آنها |
10 |
فایل |
Pdf File |