فیلتر بر اساس:

مرتب سازی بر اساس تاریخ دفاع
تعداد موارد: ۷۷

اثربخشی آموزش شناختی رفتاری مدیریت خشم بر پرخاشگری و بهبود روابط والد-فرزندی مادران مناطق محروم مشهد

امیر بزرگواری
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

تعامل ویژگی های شخصیتی با میزان استفاده آسیب زا از شبکه های اجتماعی مجازی در پیش بینی تعارض زناشویی زوج های شهر هرات

پریسا محمودی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۲/۱۲/۲۱

الگوی عوامل خودتعیین گرایانه موثر بر اهمال‌کاری تحصیلی: تدوین بسته مداخله روانی تربیتی و تعیین اثربخشی آن در دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه

امیر نامدار
دکتری (Ph.D) | ۱۴۰۲/۱۲/۱۹

تبیین الگوی موفقیت تحصیلی دانش آموزان طبقه اقتصادی-اجتماعی پایین مبتنی بر واکاوی عوامل فردی و کارکردهای روان شناختی خانواده: ارزیابی مدل، تدوین و اعتباریابی بسته ی مداخله ای موفقیت تحصیلی

ایمان سیدمحرمی
دکتری (Ph.D) | ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

نقش مؤلفه های خودشفقت ورزی و تمایزیافتگی‌خود در پیش بینی رغبت به ازدواج در دانشجویان مجرد دانشگاه فردوسی مشهد

فهیمه یوسفی مقدم امامقلی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۲/۱۱/۳۰

اثربخشی آموزش مهارت‌های اجتماعی بر اساس الگوی شناخت اجتماعی آوزنوف بر همدلی و پرخاشگری کودکان پیش دبستانی

فاطمه محمد کاظم
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۲/۰۹/۰۶

اثربخشی روش تدریس مسئله محور بر بهبود مهارت پرسشگری و عزت نفس دانش آموزان دختر پایه یازدهم

زهرا خیاط
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۲/۰۷/۱۰

تبیین سواد پژوهشی معلمان ابتدایی شهر مشهد با رویکردی داده بنیاد

مریم جنت پرست
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۲/۰۷/۰۴

بهبود کارکردهای اجرایی با استفاده از تجربه‌ی یادگیری میانجی در دانش‌آموزان دبیرستان: تدوین بسته‌ی مداخله‌ای و تعیین اثربخشی آن بر عملکرد تحصیلی

علی اسدی قلعه نی
دکتری (Ph.D) | ۱۴۰۲/۰۶/۲۹

تبیین بهزیستی ادراک شده در روابط دوستانه در سرآغاز جوانی بر اساس نظریه خودتعیین‌گری: بررسی روابط ساختاری مبتنی بر تعیین‌گرهای اساسی و اثربخشی مداخله در دانشجویان

فرهاد تنهای رشوانلو
دکتری (Ph.D) | ۱۴۰۲/۰۳/۳۰

کاهش آسیب‌های فضای مجازی: تدوین و تعیین اثربخشی بسته توانمندسازی شناختی، هیجانی، رسانهای

مصطفی رزیج جبرة الله الزبیدی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۲/۰۳/۲۷

واکاوی تجربه زیسته‌ ی پژوهشگر شدن در دانش آموختگان علوم رفتاری دانشگاه فردوسی مشهد

مریم معالی مجلسی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۲/۰۳/۰۳

امکان سنجی روشهای تدریس مشارکتی در یادگیری الکترونیکی در درس فارسی پایه ششم و پیامدهای انگیزشی

امیر باروئی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۱/۱۲/۰۳

ارزشیابی برنامه ارزشیابی مجازی اجراشده دبستان در دوران پاندمی کرونا

محمد رمضانپورشهرکهنه
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۱/۱۲/۰۳

شیوۀ مواجهه پژوهشگران در تحلیل داده‌های پژوهش‌های تربیتی: تجربه زیسته دانشجویان، تحلیل و آسیب‌شناسی وضع موجود

زهرا عاشوری
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

شناسایی پویایی‌های خانواده کودکان با ناتوانی یادگیری بر اساس رویکرد تحول یکپارچه (dir): طراحی و رواسازی پرسشنامه

مهدی ارخودی قلعه نویی
دکتری (Ph.D) | ۱۴۰۱/۰۶/۳۰

هیجان‌های مسیرشغلی؛ تدوین و اعتباریابی الگوی انطباق‌پذیری مسیرشغلی هیجان‌محور

محسن رضائی
دکتری (Ph.D) | ۱۴۰۱/۰۶/۲۷

تجربه پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد در مواجهه با مسائل پژوهش الکترونیکی در ایام همه گیری کوئید 19

فاطمه حیدری
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۱/۰۶/۱۶

نقش میانجی تاب آوری تحصیلی و راهبرد های تنظیم هیجان در رابطه بین حمایت اجتماعی والدین ، معلمان و همکلاسی ها با اهمال کاری تحصیلی

محمد علیزاده
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۰/۱۲/۱۷

نقش واسطه ای سرسختی تحصیلی در رابطه میان احساس تعلق به مدرسه و امید تحصیلی دانش آموزان متوسطه دوره دوم شهر مشهد

عالیه امینی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۰/۱۰/۲۶

اثربخشی آموزش نظریه انتخاب برتاب آوری تحصیلی دانش آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهر مشهد

میترا شهرائینی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۰/۰۷/۲۸

نقش میانجی‌گرانه خودنظم‌دهی هیجانی در رابطه بین کیفیت تعامل معلم – دانش‌آموز و اهداف پیشرفت با سازگاری دانش‌آموزان

مراد فاضل محمد المسعودی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

ساخت و اعتباریابی مقیاس سنجش مهارت‌های پژوهشی برای کودکان دوره دوم ابتدایی

نجمه رضایی جامی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۰/۰۵/۱۶

نقش میانجی گرانه بلوغ عاطفی در رابطه با سبک های فرزند پروری ادراک شده و سلطه گری/سلطه پذیری زوجین

علی زنگنه ابراهیمی
کارشناسی ارشد | ۱۴۰۰/۰۴/۱۹

پویایی های احساس تعلق دانشجویان به دانشگاه در بافتی انگیزشی: یک مطالعه ترکیبی

هادی صمدیه
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۹/۱۲/۰۲

طراحی آموزش تلفیقی مبتنی برشبکه اجتماعی مجازی در آموزش عالی وتعیین اثربخشی آن برعملکرد تحصیلی و فرایندهای تحصیلی معطوف به خود

زهرا ازاددیسفانی
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۹/۰۵/۰۵

ارزیابی یک الگوی یکپارچه و چند سطحی از شبکه شناختی: تاثیر مدت زمان و شدت ابتلا به افسردگی بر کارکرد شبکه معنایی

آرمین احسانی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۹/۰۲/۲۱

مطالعه پدیدار شناختی تجربه استرس در فرایند انجام پایان‌نامه

حمیدرضا کاظمی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۱۱/۰۱

تدوین و تعیین اثربخشی بسته ی انگیزشی مبتنی بر نظریه ی خود تعیین گری در موقعیت های یادگیری برای دانش آموزان پایه ششم ابتدایی تأثیرات آن بر شایستگی و خودمختاری ادراک شده و عملکرد ریاضی

مهدی نوری
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۸/۰۷/۱۹

الگوی ساختاری روابط بین جهت گیری دینی خودکارآمدی تحصیلی و هوش معنوی در طلاب علوم دینی

زینب محروقی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۸/۰۷/۰۸

پیامدهای روانشناختی- تحصیلی موسسات آمادگی کنکور: مطالعه‌ای مبتنی بر نظریه زمینه‌ای

زهرا عسگری
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۷/۱۰/۲۵

تدوین پروتکل توانمندسازی یکپارچه‌نگر شکوفایی و تعیین اثربخشی آن در ارتقاء شکوفایی و پایستگی تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی

سمیرا سلیمانی
دکتری (Ph.D) | ۱۳۹۷/۰۵/۰۱

نیازسنجی سواد رایانه ای خاص پژوهشگران آموزشی در جامعه اساتید و دانشجویان علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد

مریم شیری
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۱۲/۲۴

شناسایی چالش های روشی و اخلاقی پژوهش با کودکان

فاطمه صادق زاده
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

تبیین علل بی‌انگیزگی بی‌سوادان برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی در منطقه زیرکوه: تجربه‌زیسته بی‌سوادان و آموزشیاران

حسین محمودی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۱۱/۰۳

تاثیرآموزش گروهی تنظیم هیجان از طریق بازی برکاهش اضطراب امتحان و بهبود انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر

زینب عرب
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۹/۲۸

اعتباریابی پرسش‌نامه مشارکت والدین در فرایند آموزشی کودکان و نوجوانان هوور- دمپسی و ساندلر در شهر طرقبه در سال تحصیلی 96-95

مرجان سادات هاشمی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۷/۱۹

ساخت و اعتبار یابی مقیاس هوش عملی دانشجویان

فریبا قلعه نوی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۶/۳۱

رابطه کمال گرایی معلمان و دانش آموزان با خودکارآمدی و فرسودگی تحصیلی دانش آموزان با میانجی گری اضطراب امتحان

مریم صالحی نژاد
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۶/۲۸

تدوین و ارزیابی اثربخشی بسته آموزشی شناختی- رفتاری الیس بر بی انگیزگی و فرسودگی تحصیلی دانش‏آموزان پیش دانشگاهی و سوم دبیرستان

سعیده یعقوبی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۶/۲۲

شناسایی مشکلات هیجانی، انگیزشی و اجتماعی دانش‏آموزان با اختلالات یادگیری براساس یک پژوهش ترکیبی و مقایسه با دانش‏آموزان عادی

عالیه صمدی سلجوقی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۶/۰۷

نقش میانجیگرانه خودتنظیمی شناختی هیجانی وسیستم فعال‏ساز/بازداری رفتاری در تبیین رابطه بین حساسیت پردازش حسی بالا و تکانشگری در اداره ‏ی کلاس

معصومه ذبیحی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۵/۰۷

شناسایی طرحواره های ناسازگار اولیه دانش آموزان قلدر و قربانی در مدرسه

ترانه شایسته تاز
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۴/۱۴

بررسی نگرش اعضای هیئت علمی نسبت به سیاست‌های پژوهشی دانشگاه فردوسی مشهد و رابطه آن با رفتار دانشی آن ها

صبورا تیزهوش
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۶/۰۲/۱۹

ساخت و اعتباریابی مقیاس خودتنظیمی پژوهشی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی

محمد کوهی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۱۲/۲۱

شناسایی نشانگر‌ها و ساختار عاملی کمک طلبی در زمینه ی پژوهش: ساخت و اعتبار یابی مقیاس کمک طلبی پژوهشی

طلیعه سعیدی رضوانی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۱۱/۲۸

تاثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه فلسفه برای کودکان بر هوش موفق دانش آموزان پایه هفتم

زهره گله دارکاخکی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۱۱/۱۸

بررسی نقش میانجیگرانه خودتنظیمی هیجانی و مهارت های حل مساله اجتماعی در تبیین رابطه بین سبک های فرزندپروری ادراک شده و اضطراب امتحان دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

فاطمه جلیلی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۱۱/۱۲

نقش ادراک از محیط آموزشی-پژوهشی بر رفتار علمی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد

محبوبه صفری
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۱۰/۲۰

ارائه مدل علّی درگیری و خودمختاری پژوهشی: با نقش واسطه‌ای معنای تحصیلی

یاسر گراوند
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۱۰/۱۹

مفهوم پژوهش و پیامدهای مورد انتظارِ آن از دیدگاه استادان و دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد: بررسی تحولی و تطبیقی اثر بافت

سمیه حاتمی کیا
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۰۸/۰۱

مقایسه اثربخشی روش تدریس پژوهش محور با روش تدریس محتوامحور بر مهارت‌های پژوهشی و اجتماعی دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی شهرستان سرخس

فرشته سیستانی زاده
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۰۷/۱۴

ضرورت‌ها، موانع و امکان اجرای پژوهش میان‌رشته‌ای در تعلیم و تربیت از منظر پژوهشگران آموزشی و بین‌رشته‌ای با استفاده از روش ترکیبی

عبدالمجید فروتنیان شهربابکی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۵/۰۳/۳۱

گرایش‌های پارادایمیک روشی در پژوهشگران آموزشی و عوامل مؤثر بر آن (مطالعه آمیخته)

صدیقه نظری
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۱۱/۰۷

شناسایی مؤلفه‌های مرتبط با کاربست فراشناخت در زمینه‌ی پژوهش: ساخت و اعتباریابی مقیاس فراشناخت پژوهشی

مرضیه حقایقی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۱۱/۰۴

نقش محیط سازنده گرای اجتماعی ادراک شده در انگیزش پیشرفت مدارس متوسطه دوم شهر مشهد: آزمون یک مدل ساختاری علی با میانجی گری یاورهای انگیزشی

سمیه چوپانکاره
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۱۰/۲۱

تاثیر برنامه آموزش خود تنظیمی بر اساس مدل زیمرمن و کواچ بر انگیزش پیشرفت و درگیری تحصیلی

سیده مهدیه پرهیز
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۰۷/۲۱

نقش میانجی گرانه و مستقیم دورنمای آینده در رابطه بین نشانگرهای شخصیتی و معنای زندگی با انگیزش تحصیلی دانشجویان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد

سیده زهرا هاشمی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۴/۰۳/۲۵

رواسازی مقیاس ارزیابی دانش عصب شناختی معلمان و رابطه دانش عصب شناختی معلمان با اثربخشی تدریس آنان

طاهره سلمانی ها
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۱۱/۱۸

نقش فرصت های آموزشی -پژوهشی و خودکارآمدی پژوهشی درآمادگی های شناختی – عاطفی برای خلاقیت پژوهشی دانشجویان

شهناز احمدی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۱۱/۱۲

طراحی و ارزیابی ساختار عاملی مقیاس همکاری‌های‌ علمی در پژوهشگران دانشگاه فردوسی مشهد

سمانه غلباش قره بلاغی اینالو
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۱۰/۰۳

تدوین سیاهه استانداردهای ارزیابی از آزمون‌ها در تحقیقات علوم تربیتی و روانشناسی و ارزیابی کاربرد آن در پایان‌نامه‌ها و گزارش‌های پژوهشی انتشار یافته

نسرین محمدتقی زاده
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۰۷/۳۰

نقش سوگیری های اسنادی و خصومت در میانجی گری رابطه بین سبکهای دلبستگی و پرخاشگری نوجوانان پسر دوره راهنمایی شهر مشهد

حمید ناصریان حاجی آبادی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۰۷/۱۴

بررسی محتوای کتاب تفکر و پژوهش و تأثیرآن بر ارتقای مهارت پژوهشی، روحیه پژوهشگری و نگرش انتقادی دانش آموزان ششم ابتدایی

زهره جاویدی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۰۷/۱۲

مقایسه اثربخشی بازآموزی اسنادی و آموزش حرکات موزون ورزشی همراه با آموزش ویژه در کاهش اختلال دیکته دانش آموزان مناطق روستایی

فرزانه صانعی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۰۷/۰۵

اثربخشی روش دانش آموز محور دبستان میزان در مقایسه با مدارس عادی بر مهارت های اجتماعی و مولفه های عاطفی در شهر تهران

سیداحسان افشاری زاده
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۳/۰۶/۳۰

بررسی نقش نیاز های خود تعیین گری در نگرش و انگیزش اخلاق پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری تخصصی دانشگاه فردوسی مشهد

مسیح اله برسلانی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۲/۱۱/۲۱

نقش میانجیگری پیامدهای موردانتظار پژوهشی در رابطه روحیه پژوهشی و حمایت استادان از استقلال پژوهشی با انگیزش پژوهشی دانشجویان

محمدصادق میری
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۲/۱۰/۰۸

بررسی وضعیت موجود ظرفیت پژوهشی نظام آموزشی برای انجام پژوهش توسط معلمان و نیازسنجی آموزش پژوهش به معلمان ابتدایی شهر مشهد

رابعه اکرمی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۲/۰۷/۰۶

نقش میانجی خودتنظیمی هیجانی در رابطه بین جو عاطفی خانواده و مهارت های اجتماعی نوجوانان: آزمون یک الگوی علی تحولی

هانیه موحدی راد
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۲/۰۴/۱۰

نقش محیط های اجتماعی خودتعیین گرانه (خانه، مدرسه و دوستان) بر جهت گیری هدفی دانش آموزان

فاطمه ثانوی گروسی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۲/۰۴/۰۲

نقش کمال گرایی و فراشناخت در فرسودگی شغلی دبیران مقطع راهنمایی شهرستان شیروان

حسین سبزپری
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۱/۱۰/۲۷

رابطه سبک های یادگیری و درگیری تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

رمضانعلی زرنک
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۱/۱۰/۲۵

نقش عوامل اجتماعی و محیط آموزشی- پژوهشی دانشگاه بر خودکارآمدی پژوهشی و عملکرد آموزشی-پژوهشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد

هوشنگ گراوند
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۱/۰۷/۱۲

نیازسنجی و اولویّت‌یابی نیازهای پژوهشی معلمان مقطع متوسطه شهر مشهد، و ارزیابی از پیشنهادات کاربردی طرح‌های پژوهشی خاتمه یافته و اولویت‌های پژوهشی مصوب در آموزش و پرورش خراسان رضوی

فاطمه ارفع بلوچی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۱/۰۴/۲۱

تأثیر آموزش راهبردهای خودتنظیمی برحل مسأله شناختی و اجتماعی در کودکان پیش دبستانی

افسانه جلوه گر
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۱/۰۳/۳۱

نقش نیازهای اساسی خودتعیین گری، کیفیت اطلاعات و قابلیت کاربرد در علاقه به تداوم یادگیری الکترونیکی

اکرم خوارزمی
کارشناسی ارشد | ۱۳۹۰/۰۹/۳۰