| 1 | جایگاه درس در برنامه درسی دوره | در دوره کارشناسی ساخت و تولید، به دروس شاخه دینامیک و کنترل کمتر پرداخته می شود. لذا دانشجویانی که مایل باشند در دوره کارشناسی ارشد ساخت و تولید در شاخه دینامیک و کنترل فعالیتی داشته باشند لازم است تا با مباحث کنترلی بطور اصولی و ریشه ای آشنا شوند و این درس در این راستا تعریف شده است.
تعداد واحد: 3
نوع واحد: نظری
پیشنیاز: ندارد | 
																			
											| 2 | هدف کلی | آشنایی با مفهوم کنترل آنالوگ و مدلسازی ریاضی سیستمهای دینامیکی و تحلیل آنها و بررسی پایداری و کنترل پذیری | 
																			
											| 3 | شایستگی های پایه | ریاضیات کاربردی در حوزه حل مسائل سیستمهای دینامیکی و کنترل آنها. دانش آموخته این درس خواهد توانست تئوری ها و نظریه های علم کنترل را در تحلیل سیستمهای دینامیکی و کنترل آنها به کار گرفته و برای کنترل یک سیستم دینامیکی پیشنهاد کنترل کننده مناسب از نوع سیستم باز یا بسته ارائه دهد. | 
																			
											| 4 | اهداف یادگیری | تشخیص و تحلیل یک سیستم کنترل باز و بسته، مدلسازی مناسب برای آن، بررسی پایداری و تحلیل فضای حالت. | 
																			
											| 5 | روش تدریس | یادگیری مبتنی بر سخنرانی به همراه اسلایدها و همچنین طرح و حل مسأله. کاربرد تصاویر و کلیپ های کوتاه مرتبط با موضوع در سیستمهای واقعی کارخانجات و دستگاهها برای دریافت دید مهندسی دقیقتری از موضوع. | 
																			
											| 6 | وظایف دانشجو | حضور بدون تأخیر در کلاس و دقت و توجه به مباحث به همراه شرکت در بحث و فعالیت سر کلاس و شرکت در کلاس تمرین و انجام تکالیف فردی. | 
																			
											| 7 | منبع | •	Modern Control Engineering, Ogata, Katsuhiko
–	مهندسی کنترل / مترجم: محمود دیانی
•	Automatic Control Systems, Golnaraghi, Farid / Kuo, Benjamin
•	Control Systems Engineering, Nise, Norman S.
•	Automatic Control Engineering, Raven, Francis H
•	Modern Control Systems, Dorf, Richard C. | 
																			
											| 8 | مواد و امکانات آموزشی | کتابهای مرجع معرفی شده | 
																			
											| 9 | نحوه ارزشیابی | •	امتحان میان ترم (هفته دوم آذر ماه): 30%
•	امتحان پایان ترم: 30%
•	کوئیزها (حداقل 8 کوئیز): 20%
•	تمرین ها (زمان تحویل یک هفته بعد از تعیین): 10%
•	حضور فعال همراه با صوت و تصویر در زمان کلاس: 5%
•	 5% نمره باقیمانده بصورت شناور به یک یا چند بخش افزوده می شود |