طرح درس (براساس سرفصل)

طرح درس (براساس سرفصل)
# عنوان توضیحات
1 جایگاه درس در برنامه درسی دوره در دوره کارشناسی ساخت و تولید، به دروس شاخه دینامیک و کنترل کمتر پرداخته می شود. لذا دانشجویانی که مایل باشند در دوره کارشناسی ارشد ساخت و تولید در شاخه دینامیک و کنترل فعالیتی داشته باشند لازم است تا با مباحث کنترلی بطور اصولی و ریشه ای آشنا شوند و این درس در این راستا تعریف شده است. تعداد واحد: 3 نوع واحد: نظری پیشنیاز: ندارد
2 هدف کلی آشنایی با مفهوم کنترل آنالوگ و مدلسازی ریاضی سیستمهای دینامیکی و تحلیل آنها و بررسی پایداری و کنترل پذیری
3 شایستگی های پایه ریاضیات کاربردی در حوزه حل مسائل سیستمهای دینامیکی و کنترل آنها. دانش آموخته این درس خواهد توانست تئوری ها و نظریه های علم کنترل را در تحلیل سیستمهای دینامیکی و کنترل آنها به کار گرفته و برای کنترل یک سیستم دینامیکی پیشنهاد کنترل کننده مناسب از نوع سیستم باز یا بسته ارائه دهد.
4 اهداف یادگیری تشخیص و تحلیل یک سیستم کنترل باز و بسته، مدلسازی مناسب برای آن، بررسی پایداری و تحلیل فضای حالت.
5 روش تدریس یادگیری مبتنی بر سخنرانی به همراه اسلایدها و همچنین طرح و حل مسأله. کاربرد تصاویر و کلیپ های کوتاه مرتبط با موضوع در سیستمهای واقعی کارخانجات و دستگاهها برای دریافت دید مهندسی دقیق‏تری از موضوع.
6 وظایف دانشجو حضور بدون تأخیر در کلاس و دقت و توجه به مباحث به همراه شرکت در بحث و فعالیت سر کلاس و شرکت در کلاس تمرین و انجام تکالیف فردی.
7 منبع • Modern Control Engineering, Ogata, Katsuhiko – مهندسی کنترل / مترجم: محمود دیانی • Automatic Control Systems, Golnaraghi, Farid / Kuo, Benjamin • Control Systems Engineering, Nise, Norman S. • Automatic Control Engineering, Raven, Francis H • Modern Control Systems, Dorf, Richard C.
8 مواد و امکانات آموزشی کتابهای مرجع معرفی شده
9 نحوه ارزشیابی • امتحان میان ترم (هفته دوم آذر ماه): 30% • امتحان پایان ترم: 30% • کوئیزها (حداقل 8 کوئیز): 20% • تمرین ها (زمان تحویل یک هفته بعد از تعیین): 10% • حضور فعال همراه با صوت و تصویر در زمان کلاس: 5% • 5% نمره باقیمانده بصورت شناور به یک یا چند بخش افزوده می شود